سرور مجازی
فضای مجازی

ایستگاه شارژ ۲۰۰ واتی، یک منبع تغذیه برای همه لوازم الکترونیکی پر استفاده

آداپتور‌های برق در طول سال‌ها به لطف فناوری نیمه‌رسانا نیترید گالیوم (GaN) کوچک‌تر شده‌اند، اما شارژر ۱۷۹.۹۹ دلاری Nexode ۲۰۰W Ugreen از این فناوری برای قدرتی بزرگ استفاده می‌کند. این آداپتور که به اندازه یک آجر مربع بزرگ چهار در چهار اینچی است را می‌توان روی میز قرار داد و می‌تواند انرژی چهار لپ‌تاپ را به طور همزمان تامین کند یا ترکیبی از حداکثر شش دستگاه تلفن همراه را تامین کند.

به گزارش theverge، با توجه به افزایش دورکاری‌ها و استفاده زیاد افراد از لپ تاپ‌ها برخی از افراد مجبور هستند در کنار لپ تاپ کاری خود از لپ تاپ‌های شخصی نیز استفاده کنند که برای تامین انرژی لپ تاپ ها، تلفن همراه و تمام گجت‌های مستلزم شارژ، این آداپتور قوی می‌تواند کارآمد باشد که در مرتب‌تر بودن محیط کار نیز کمک کننده است.

شارژر پرقدرت Ugreen ارزان نیست. با قیمت ۱۸۰ دلاری آن، می‌توانید چندین شارژر USB-C ۱۰۰ واتی تهیه کنید. اما در عوض بدنه پلاستیکی آن بسیار محکم است و شارژر با یک کابل USB-C بافته شده یک متری ارائه می‌شود که از شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند، دارای چهار پایه لاستیکی چسبنده است تا آن را در جای خود نگه دارد.


بیشتر بخوانید

  • اپل در حال ساخت آداپتور ۳۵ وات دو پورتی است

اگر به اتصالات و قابلیت‌های چهار پورت USB-C Power Delivery و دو پورت USB-A توجه نکنید، شارژ می‌تواند کند شود یا مستقیماً متوقف شود. پورت‌ها مانند شارژر ۱۲۰ واتی Anker دارای برچسب قابلیت‌های خود نیستند، بنابراین ممکن است نیاز داشته باشید تا تفاوت پورت‌ها را برای خود مشخص کنید.

برای پیکربندی شش دستگاه، پورت‌های USB-C از درگاه اول تا چهارم می‌توانند به ترتیب ۶۵ وات / ۴۵ وات / ۴۵ وات / ۲۰ وات مصرف کنند و پورت‌های USB-A ۲۰ وات برای مجموع ۱۹۵ وات انرژی مشترک دارند.

اگرچه می‌توانید از هر یک از دو پورت اول تا ۱۰۰ وات استفاده کنید، اما اگر بخواهید هر چیز دیگری مانند گوشی هوشمند خود را به آن وصل کنید، نرخ شارژ هر دو لپ تاپ را کاهش می‌دهد. حتی اگر فقط به یک لپ‌تاپ ۱۰۰ واتی نیاز داشته باشید، فقط می‌توانید یک دستگاه دیگر را وصل کنید و آن سرعت را حفظ کنید. هر دستگاه سوم، صرف نظر از کشش، هر دو دستگاه ۱۰۰ وات را به ۶۵ وات کاهش می‌دهد.

محدودیت در نحوه توزیع نیرو توسط پورت‌ها باعث می‌شود که Ugreen Nexode شارژر مسافرتی ایده آلی نباشد. اگر یک لپ‌تاپ گران‌قیمت حمل می‌کنید، مثلاً یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹، Nexode ۱۸.۴ انسی حدود ۷۴ درصد سنگین‌تر از آداپتور برق ۹۶ واتی اپل ۱۰.۶ انسی است. شارژر ۱۴۰ واتی جدید اپل مبتنی بر GaN حتی با ۸.۰۱ اونس سبک‌تر است. کابل برق Ugreen از نوع سه شاخه زمینی است که در صورت نیاز به اتصال به جایی که زمین نیست، برخی از احتمالات شارژ سفر را حذف می‌کند.

با وجود قیمت و اندازه نه چندان مناسبش، Ugreen Nexode یکی از اولین شارژر‌های USB-C است که به مرز ۲۰۰ وات رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد موارد بیشتری در بازار باشیم.

پورت شارژر

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا