سرور مجازی
zoomit

بر اساس اسناد رسمی، ایلان ماسک اکنون مدیرعامل توییتر است

با وجود این‌که ایلان ماسک می‌گوید «روحش هم خبر ندارد» که چه کسی مدیرعامل توییتر است، یک پرونده‌ی جدید که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده، تمامی تردیدها را از بین می‌برد: ایلان ماسک که خودش را که رئیس‌توییت (Chief Twit) می‌خواند، مدیرعامل فعلی توییتر است.

براساس نوشته‌ی ورج، تأیید رسمی سِمَت مدیرعاملی ایلان ماسک در سیزدهمین (و احتمالاً آخرین) اصلاحیه‌ی پرونده‌ای ذکر شده است که رهبر جدید توییتر در ۴ آوریل ۲۰۲۲ (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) امضاء کرد. پرونده‌ی موردبحث در آن زمان اعلام می‌کرد ایلان ماسک بیش از ۹ درصد از سهام توییتر را در عرض چند ماه خریداری کرده است.

گزارش‌های ضدونقیض می‌گویند ایلان ماسک گروهی شامل ۵۰ مهندس تسلا را با خود به توییتر آورده است تا از تخصص آن‌ها برای بهبود شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور و همچنین گزینش نیروهای مدنظرش از بین کارکنان فعلی توییتر استفاده کند. ماسک لحظاتی پس از تصاحب توییتر مدیران عالی‌رتبه را اخراج کرد و در روزهای اخیر وظایف سنگینی به شماری از کارکنان این شبکه‌ی اجتماعی محول کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ماسک تغییرات توییتر را شروع کرد؛ از اصلاح صفحه اصلی تا احتمال بازگشت مدیر ایرانی‌تبار
  • ایلان ماسک احتمالاً تعدیل نیرو در توییتر را از شنبه شروع می‌کند

براساس گزارش‌ها، ایلان ماسک قصد دارد هزینه‌ی ماهانه‌ی سرویس اشتراکی توییتر بلو را از ۴٫۹۹ دلار به ۱۹٫۹۹ دلار افزایش دهد و دریافت تیک آبی را مشروط به پرداخت پول کند. در همین حین ماسک خواستار بررسی کدهای قدیمی اپلیکیشن واین شده است تا در صورت لزوم، این سرویس را که زمانی بسیار محبوب بود، احیاء کند.

پرونده‌های ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می‌دهد افزون‌بر مؤسسه‌های سرمایه‌گذاری مثل مورگان استنلی، جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر، جزو کسانی است که در توییترِ ایلان ماسک سهام دارد.

در همین حین گفته می‌شود سهم هیچ‌یک از سرمایه‌گذاران به اندازه‌ی شرکت Kingdom Holding عربستان و دفتر خصوصی ولید بن طلال (شاهزاده‌ی عربستانی) نیست. یکی از سناتورهای آمریکایی به‌خاطر سهم قابل توجه عربستان در توییترِ ایلان ماسک ابراز نگرانی کرده و خواستار شروع تحقیقات شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا