سرور مجازی
رمز ارز

بدهی آمریکا سر به فلک کشید؛ چه تعداد بیت کوین برای بازپرداخت بدهی این کشور لازم است؟

بدهی آمریکا سر به فلک کشید؛ چه تعداد بیت کوین برای بازپرداخت بدهی این کشور لازم است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بدهی ملی ایالات متحده تا 18 سپتامبر 2023 به بالاترین حد خود، یعنی 33 تریلیون دلار رسید. وقتی این بدهی را بر تعداد مالیات‌دهندگان در کشور تقسیم کنیم، تقریباً به 254961 دلار برای هر مالیات‌دهنده آمریکایی می‌رسیم.

با قیمت فعلی بیت کوین در حدود 27000 دلار، هر مالیات‌دهنده ایالات متحده باید معادل 9.44 بیت کوین را برای پوشش سهم خود از بدهی ملی بپردازد. این نرخ چهار برابر بیشتر از میانگین حقوق سالانه 59428 دلاری در ایالات متحده است.

شایان ذکر است که کل عرضه بیت کوین به 21 میلیون بیت کوین محدود شده که برای پوشش کل بدهی ملی ایالات متحده کافی نیست. در واقع، این بدهی 58 برابر از حداکثر عرضه بیت کوین فراتر می‌رود که در مجموع معادل 1.23 میلیارد BTC است. حتی اگر بخواهید کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را در 30 ضرب کنید، باز هم برای پوشش دلارهای مورد نیاز جهت بازپرداخت بدهی خزانه‌داری ملی کافی نیست.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

بدهی ملی ایالات متحده نشان‌دهنده کل مقدار پولی است که دولت این کشور به دارندگان اوراق بهادار خزانه‌داری، عمدتاً سرمایه‌گذارانی که اوراق قرضه دولتی ایالات متحده دارند، بدهکار است. این فرایند نوعی از تأمین مالی است که توسط دولت برای تأمین مالی عملیات و مخارج خود علاوه بر درآمد مالیاتی استفاده می‌شود.

با این حال، با توجه به رقم قابل توجه آن در مقایسه با معیارهایی مانند تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و عرضه پول در دسترس، بحث‌های مداومی در میان کارشناسان مالی در مورد توانایی دولت برای پرداخت این بدهی وجود دارد.

برخی استدلال می‌کنند که اگر همه سرمایه‌گذاران به طور همزمان تقاضای بازپرداخت کنند، ایالات متحده به طور بالقوه می‌تواند بدهی خود را نکول کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا