سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مایکروسافت روی برنامه جدید نوت‌پد با ظاهری تازه برای ویندوز ۱۱ کار می‌کند

مایکروسافت حدود یک هفته پیش ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و کاربران برای اولین بار با نسخه نهایی سیستم عامل ردموندی‌ها روبرو شدند. در حال حاضر برخی اپلیکیشن‌های اصلی ویندوز مانند Paint و Photos بروزرسانی شده‌اند و به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد بخش‌های دیگری از سیستم عامل خود مانند برنامه نوت‌پد (NotaPad) را نیز بازطراحی کند.

به گفته یکی از کاربران توییتر به نام FireCubeStudios، به نظر می‌رسد یکی از کارمندان مایکروسافت به صورت ناخواسته ظاهر بازطراحی شده برنامه نوت‌پد را در ویندوز ۱۱ فاش کرده و تصاویری از رابط کاربری جدید این برنامه را در توییتر به اشتراک گذاشته است.

طبق تصاویر به اشتراک گذاشته، به نظر می‌رسد منوهای کشویی نوت‌پد در ویندوز ۱۱ فقط به چند گزینه مانند Edit ،File و View کاهش یافته‌اند. نوت‌پد در ویندوز ۱۰ علاوه بر این موارد، گزینه‌های Format و Help را نیز شامل می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد تمام گزینه‌ها در این چند منو گنجانده شده‌اند و منوی کشویی Edit که در اولین تصویر دیده می‌شود، بسیاری از دستورات نسخه ویندوز ۱۰ را شامل می‌شود. گوشه‌های گرد شده که جز اصلی طراحی ویندوز ۱۱ محسوب می‌شود نیز در این تصاویر کاملا مشهودند.

تصویر دوم صفحه تنظیمات برنامه را نشان می‌دهد که چندین تغییر جالب در آن دیده می‌شود. پیش از هرچیز تم برنامه به چشم می‌رسد که نشان می‌دهد مایکروسافت ممکن است برخی گزینه‌های شخصی‌سازی را برای کاربران ویندوز ۱۱ ارائه کند. دومین مورد قابل توجه گزینه‌ای برای «تغییر تجربه ویرایش فایل» است که نشان می‌دهد برنامه نوت‌پد علاوه بر طراحی مجدد، ممکن است در زمینه نحوه ارائه متن نیز اصلاحاتی داشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد مایکروسافت به کاربران این امکان را بدهد تا همان ظاهر کلاسیک را تجربه کنند.

در نهایت باید عنوان کرد که برنامه جدید نوت‌پد به صورت رسمی توسط مایکروسافت تایید نشده و به نظر می‌رسد که هنوز در حال توسعه است. همچنین باید توجه داشت که در برخی موارد، ویژگی‌های جدید هرگز در دسترس مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا