سرور مجازی
اقتصادی

کشف یک سند جدید: آیا خالق بیت کوین از ریپل طرفداری کرده است؟

کشف یک سند جدید: آیا خالق بیت کوین از ریپل طرفداری کرده است؟

اخیراً مکس کایزر در چندین پست در پلتفرم X به تمسخر ریپل پرداخت و گفت که XRP یک ارز دیجیتال متمرکز است. یکی از اظهارات او این بود که افرادی که در XRP سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه خود را صرف چیزی می‌کنند که بی‌معنی است.

به گفته این ماکسیمالیست بیت کوین، «سرمایه‌گذاری در یک فیات-شت‌کوین متمرکز مانند XRP بی‌معنی است».

در پاسخ به اظهارات کایزر، یک تأثیرگذار برجسته طرفدار XRP نظری را که بنیان‌گذار بیت کوین ۱۴ سال پیش در مورد ریپل بیان کرده بود، برجسته کرد. در بخشی از سخنان ساتوشی آمده است:

ریپل از این جهت جالب است که تنها سیستم دیگری است که با اعتماد کاری را انجام می‌دهد و آن را در یک سرور مرکزی متمرکز می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه این اینفلوئنسر طرفدار XRP بیانیه ساتوشی را مورد توجه قرار داد تا به کایزر نشان دهد که در حالی که او عاشق بیت کوین بوده و از XRP متنفر است، بنیان‌گذار بیت کوین پروتکل ریپل را تحسین کرده است.

شایان ذکر است که نظر ساتوشی سه سال قبل از انتشار XRP Ledger (XRPL) منتشر شده است. به طور خاص، ساتوشی در سال ۲۰۰۹ در مورد پروتکل اصلی ریپل با نام “RipplePay” اظهار نظر کرده است.

علاوه بر این، صحت نظر ساتوشی در مورد ریپل قابل بحث است. در همین راستا، سایتی که این بیانیه را در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، می‌گوید:

همچنین لازم به ذکر است که مفهوم آزمایشگاه ریپل خیلی زودتر از سال ۲۰۱۲ شروع شد. طبق منابع ویکی پدیا، پروژه ریپل در سال ۲۰۰۴ توسط رایان فوگر، مهندس نرم افزار برجسته، آغاز به کار کرد.

علاوه بر این، در یک گفت‌وگوی مشابه، دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، تأیید کرد که ساتوشی درباره RipplePay نظر داده است. او تأکید کرد که RipplePay سیستم اصلی ریپل است و XRPL تنها به دلیل استفاده از XRP به عنوان یک توکن بومی، با آن متفاوت است.

۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا