سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آثار هنری در ابعاد سر سوزن به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد

یک هنرمند نسخه‌های مینیاتوری به کوچکی سر سوزن، شش اثر هنری معروف مانند نقاشی «گل‌های آفتابگردان» از «وَنسان وَن گوگ» را به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار به فروش رساند.

دیوید ای‌لیندون خالق این مجموعه مینیاتوری از آثار معروفی مانند «جیغ» از ادوارد مونک، «دختری با گوشواره مروارید» از یوهانس ورمر، «نیلوفرهای آبی» از کلود مونه، «دختری با بادکنک» از بنکسی و «شب پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» ون گوگ استفاده کرد است. نسخه‌های او به قدری کوچک هستند که در سوراخ سوزن جای می‌گیرند.

مجسمه‌ساز اهل «بورنموث» انگلستان کار خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است و از پروژه خود به عنوان یک «موفقیت تغییر دهنده» یاد می‌کند. تمام این آثار پیش از برگزاری اولین نمایشگاه او به مبلغ ۲۰ هزار دلار به کلکسیونر‌های خصوصی فروخته شده است.

آقای لیندون کار حرفه‌ای خود را اخیرا آغاز کرده و پیش از این در حوزه مهندسی کار کرده است. او ابتدا از تماشای یک برنامه تلویزیونی درباره «ویلارد ویگان» مجسمه‌ساز بریتانیایی سازنده آثار میکروسکوپی الهام گرفته که به عقیده او کارهای حیرت‌انگیزی دارد.

در مقابل ویگان نیز کارهای لیندون را «بسیار خوب» خوانده است. او در تمجید از لیندون گفت:

مشخصا بهترین هنرمندان مینیاتوری از انگلستان هستند. شما من، «گراهام شورت» و «دیوید ای لیندون» را دارید.

لیندون هم اکنون به سختی در حال کار است تا مهارت جدید خود را تکمیل کند و کارهای آینده او از جمله مجسمه‌های مینیاتوری «باب اسفنجی» و «فردی مرکوری» موسیقیدان معروف جهان به زودی توجه مردم را به خود جلب خواهد کرد.

آقای لیندون در مصاحبه خود به BBC اعلام کرد که برای جلوگیری از حواس‌پرتی و سر‌وصدا ناخواسته در طول شب و محیط کاملا ساکت انجام می‌دهد. در انتها او درباره شغل خود توضیح می‌دهد:

باید ضربان قلب خودم را اساسا آهسته کنم، اعصابم را کنترل کنم و خود را ثابت نگه دارم و واقعا این کارها را انجام می‌دهم. با این وجود تنها چیزی که از آن لذت می‌برم پایان کار است. حس تسکین و سپس دیدن حالات شادی و تعجب در چهره افراد بسیار فوق‌العاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا