سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

موتور جستجو گوگل به ابزار کاربردی تنظیم گیتار مجهز شد

کاربران موتور جستجوی گوگل می توانند با جستجوی عبارت «Google tuner»، به ابزار ساده ای برای تنظیم گیتار دسترسی پیدا کنند که به آنها اجازه می‌دهد از میکروفون گوشی یا رایانه شخصی برای تنظیم گیتار خود استفاده کنند.

رابط کاربری و عملکرد این ویژگی مشابه اپلیکیشن‌های تنظیم گیتار دیگری است که هم اکنون در دسترس هستند. برای آزمایش گیتار خود باید قطعه‌ای را توسط میکروفون برای گوگل پخش کنید تا صدای ساز شما را تشخیص دهد و نیاز یا عدم نیاز به تنظیم مجدد را اعلام کند.

به نظر می‌رسد مانند سایر اپلیکیشن‌های تنظیم گیتار، عملکرد ویژگی جدید گوگل نیز وابستگی زیادی به سخت‌افزار مورد استفاده دارد. طبق گزارش منتشر شده، آیفون ۱۲ پرو از طریق مرورگر سافاری هیچ مشکلی در شنیدن و تنظیم ساز نداشته است اما گوشی‌های اقتصادی اندروید با مرورگر کروم در شناسایی آهنگ‌های کاربران کمی مشکل دارد. همچنین گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ نیز هنگام آزمایش این ویژگی در تشخیص آهنگ‌ها کمی مشکل داشته است که با ارائه صداهای بلند و دقیق‌تر برطرف می‌شود.

هرچند گوگل از ویژگی جدیدی برای موتور جستجو خود رونمایی کرده است اما کاربران تاکنون نیز با استفاده از دستیار صوتی گوگل و دستور «tune my instrument» می‌توانستند گیتار خود را تنظیم کنند. با این وجود، اکنون دسترسی به آن کمی ساده‌تر شده است.

با ظهور موبایل‌های جدید و رشد بسیار زیاد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، حضور تنظیم‌کننده‌های سخت‌افزاری اختصاصی کمتر از قبل احساس می‌شود، اما همچنان پیدا کردن یک اپلیکیشن تنظیم‌کننده بدون نقص چالش بزرگی محسوب می‌شود. برای مثال در ویژگی گوگل نیز همه چیز به کیفیت صدا مربوط می‌شود و هیچ راهی برای اتصال گیتار برقی به گوشی وجود ندارد، با این حال اگر یک تنظیم‌کننده ساده می‌تواند نیاز شما را برطرف کند، به سادگی از موتور جستجوی گوگل می‌توانید کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا