سرور مجازی
فضای مجازی

وزارت نیرو به وزیری نیاز دارد که قدرت و جسارت انجام کارها را داشته باشد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بخشی درباره وضعیت برق کشور و حضور علی اکبر محرابیان در کابینه دولت سیزدهم به عنوان وزیر نیرو، اظهارداشت: از آنجا که علی اکبر محرابیان وزیر اسبق صنایع و معادن کشورمان فعالیت های در خور توجهی در حوزه سیمان و فولاد داشته و توانسته تحول آفرین باشد به طور قطع در حوزه وزارت نیرو هم می تواند اثر بخش باشد.
رئیس هیات مدیره سندیکای برق خاطرنشان کرد: یکی از خصیصه های وزیر پیشنهادی نیرو، نگاه توسعه ای است که در مدت خدمت همواره آن را دنبال کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت برق به نگاه توسعه ای نیاز دارد حال اگر علی اکبر محرابیان رای اعتماد نمایندگان مجلس را بگیرد می توان شاهد تحول در شبکه تولید، توزیع، انرژی های تجدید پذیر و البته همکاری با کشورهای همسایه بود.
رئیس هیات مدیره سندیکای برق خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که باعث شده افراد متخصص نسبت به حضور وزیر پیشنهادی نیرو در وزارت نیرو علاقمند و پیگیر باشند مشورت پذیری، جسارت و انجام کار تیمی است.
وی افزود: وزارت نیرو به وزیری نیاز دارد که قدرت و جسارت انجام برنامه های علمی و کارشناسی شده را داشته باشد؛ با توجه به اینکه علی اکبر محرابیان چنین روحیه ای را دارد مطئمن هستم که وی در وزارت نیرو موفق خواهد شد.
بخشی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه برق نیاز داریم؛ دیپلماسی برق است، گفت: ما همسایگانی داریم که در فصول مختلف پیک های مختلفی با ما دارند؛ کشورهای شمالی در زمستان پیک مصرف دارند و ایران در تابستان پیک مصرف دارد لذا می توان از این فرصت برای صادرات برق استفاده کرد؛ با درآمدی که از این طریق حاصل می شود می توان به سمت توسعه زیرساخت ها حرکت کرد.
وی تصریح کرد: طی سال های گذشته در شبکه برق تحقیقاتی انجام نشده و همواره تولید بسیار کم بوده است، شاید از میانگین افزایش 7 درصد ظرفیت تولید اکنون این عدد به 2 درصد رسیده و این یعنی جهت گیری تولید به سمت صفر بوده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا