سرور مجازی
تکنولوژی

پشتیبانی از NFT به بازی محبوب Minecraft اضافه نخواهد شد

موجنگ استودیوز (Mojang Studios)، توسعه‌دهنده بازی Minecraft که متعلق به مایکروسافت است، با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود تحت عنوان «ماینکرفت و NFTها» توضیح داد که بازی محبوب آن‌ها قرار نیست از این توکن‌ها (NFT) استفاده کند.

بازی Minecraft اجازه استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT را در پلتفرم خود به بازیکنان ارائه نمی‌کند، زیرا موجنگ آن‌ها را در پست وبلاگ خود، مغایر با ارزش‌های این بازی توصیف کرده است.

بیانیه توسعه‌دهنده ماینکرفت درباره NFTها

ماینکرفت

در این پست وبلاگ ماینکرفت آمده است:

«برای اطمینان از اینکه بازیکنان Minecraft تجربه‌ای ایمن و فراگیر دارند، فناوری‌های بلاکچین به برنامه‌های مشتری و سرور ما اضافه نخواهد شد و همچنین نمی‌توان از محتوای درون بازی مانند دنیاها، پوسته‌ها، آیتم‌های شخصی یا سایر لوازم با استفاده از فناوری‌های بلاکچین به عنوان یک دارایی دیجیتال استفاده کرد.»

نوشته های مشابه

NFTها مالکیت یک آیتم دیجیتال منحصر‌به‌فرد، مانند یک تصویر یا ویدیو را به خریداران یا مالک آن ارائه می‌کنند. هرچند فایل‌های دیجیتال را معمولا می‌توان به صورت رایگان کپی یا حذف کرد، اما NFT مالک اصلی فایل را مشخص می‌کند.

ماینکرفت

در بازی ماینکرفت، کاربران می‌توانند جهان‌های مجازی خود را بسازند و در مجموع، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و امکانات مربوط به شخصی‌سازی در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. بازی بیش از 10 سال پیش منتشر شده و جامعه بازیکنان بسیار زیادی دارد، بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک بازار بالقوه جذاب برای NFTها یاد کرد که البته اکنون تمام این احتمالات توسط استودیو Mojang رد شده است.

البته Mojang در پست خود، استفاده از فناوری‌های بلاکچین «ایمن‌تر» بازی Minecraft در آینده را رد نکرد، اما به طور کلی، گفت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن‌ها ندارد. در طول چند سال گذشته، توجه بسیار زیادی به NFTها شده اما اکنون با سقوط بازار کریپتو، فروش NFT هم به پایین‌ترین سطح خود در 12 ماه گذشته رسیده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا