سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شیائومی ظاهرا روی توسعه موبایلی مجهز به نمایشگر با لبه‌های خمیده ۴K کار می‌کند

مستندات TENAA نشان می‌دهد شیائومی ظاهرا روی توسعه گوشی با نمایشگر دارای لبه‌های خمیده اولد ۴K کار کند که از طراحی مشابه موبایل تازه معرفی شده شیائومی CIVI بهره می‌برد. پیش از این نیز جزئیات دیگری از این دستگاه منتشر شده بود اما اکنون اطلاعات بیشتری از آن به اشتراک گذاشته شده است.

گوشی‌های ۴K برای اولین بار توسط سونی و با Z5 پرمیوم به جهان معرفی شدند، با این حال آن‌ها کم و بیش تحت انحصار سونی باقی مانده‌اند. همانطور که می‌دانید تعداد پیکسل‌های متراکم نمایشگرهای ۴K نسبت به رزولوشن QHD به سختی قابل توجه است و این نمایشگرها به شدت انرژی مصرف می‌کنند. بنابراین یک نمایشگر ۴K با نرخ تازه‌سازی استاندارد ۱۲۰ هرتز یک مشکل بزرگ برای باتری گوشی محسوب می‌شود.

با این حال، می‌توان گفت گوشی آینده شیائومی از یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی اولد ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ بهره می‌برد. همچنین خمیدگی آن در تصویر ارائه شده کمی محسوس است. همچنین در بالای نمایشگر دستگاه هیچ اثری از روزنه مخصوص دوربین سلفی دیده نمی‌شود که این امر را به دلیل کیفیت پایین تصویر نمی‌توان تایید کرد.

به گفته برخی منابع این گوشی شیائومی CC11 پرو خواهد بود که برخی مشخصات آن اخیرا افشا شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی غول فناوری چین که در اسناد TENAA به آن اشاره شده، فناوری «تشخیص عنبیه» است. سامسونگ برای اولین بار در گوشی گلکسی S8 این فناوری را معرفی کرد اما هرگز مورد توجه قرار نگرفت.

از دیگر مشخصات شناخته شده دستگاه می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. هر چند در این اسناد به مدل پردازنده اشاره‌ای نشده اما متوجه می‌شویم که فرکانس آن ۲.۴ گیگاهرتز است. ابعاد گوشی ۱۵۸.۳۴ در ۷۱.۵ در ۶.۹۸ میلی متر بوده و وزن آن ۱۶۶ گرم است، یعنی چیزی تقریبا شبیه شیائومی CIVI.

هرچند TENAA منبع قابل اعتمادی است اما مشخصات ذکر شده کمی دور از دهن به نظر می‌رسند. با این وجود بهتر است منتظر ارائه اخبار رسمی‌تری از سوی شیائومی باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا