سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گوگل در دادگاه تجدید نظر به اتهام رویکردهای ضدرقابتی از خود دفاع می‌کند

گوگل در جریان دادگاه تجدید نظر خود اعلام کرد به دلیل رقابت با اپل، تصمیم گرفته به تولید کنندگان موبایل پول بپردازد تا موتور جستجوی این شرکت را به صورت پیش فرض روی موبایل‌های خود نصب کنند.

چند سال است که پرونده گوگل به اتهام سواستفاده از موقعیت خود در بازار و نصب موتور جستجو به صورت پیش فرض روی دستگاه‌های اندرویدی در جریان است. این شرکت در جریان دادگاه تجدید نظر مربوط به شکایت مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا اعلام کرد در رقابت با اپل، به تولید کنندگان موبایل پول پرداخت می‌کرده تا موتور جستجوی گوگل را به صورت پیش فرض روی دستگاه‌ها نصب کنند.

گوگل در سومین روز جلسه رسمی خود با دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است به مدت یک هفته ادامه داشته باشد، درباره اقدامات ضد رقابتی خود صحبت کرد. غول موتور جستجو هم اکنون با جریمه ضد انحصاری حدود ۳.۷ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا روبرو است و همچنین دستور این اتحادیه باعث می‌شود کنترل موتور جستجوی خود در دستگاه‌های اندروید را متوقف کند.

گوگل

به گفته ناظر رقابت اتحادیه اروپا، دو نوع معامله بین گوگل و سازندگان موبایل انجام شده است که یکی از آن‌ها به پرداخت برای پیش نصب موتور جستجوی گوگل در دستگاه‌های اندروید مربوط می‌شود. از این پرداخت‌ها به عنوان «تقسیم درآمد» (RSAs) یاد می‌شود و مسئله این است که فعالیت سایر رقبا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با این وجود «آسیماکیس کمنینوس» وکیل گوگل به دادگاه اعلام کرد که این پرداخت‌های برای مسدود کردن رقبا استفاده نمی‌شود، بلکه بیشتر برای تشویق سازندگان موبایل است. به گفته او، این انگیزه برای متقاعد کردن تولیدکنندگان برای استفاده از پلتفرم اندروید ایجاد شد و گوگل با استفاده از RSA می‌تواند در رقابت با اپل موفقیت بیشتری کسب کند.

او در ادامه عنوان کرد که گوگل از این قرارداد یک فرصت تبلیغاتی مناسب دریافت می‌کند تا بتواند روی یک سیستم عامل رایگان، اپ استور رایگان و سایر خدمات رایگان خود سرمایه‌گذاری کند. کمنینوس اضافه کرد که پرداخت‌های RSA تنها ۵ درصد از بازار را پوشش می‌دهند.

با این حال، وکیل کمیسیون ادعای وکیل این شرکت را رد کرد و گفت غول موتور جستجوی نگران این است که سایر رقبا مورد توجه قرار بگیرد و پرداخت‌های RSA «اوج تکنیک‌های به هم پیوسته گوگل» بوده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا