سرور مجازی
فضای مجازی

وزیر جهاد کشاورزی: خرید تضمینی ‌دام عشایر پیش‌بینی شد‌

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدجواد ساداتی‌نژاد عصر امروز در بازدید از پروژه آبرسانی اراضی دهدشت غربی اظهار داشت: توسعه کشاورزی در مناطق محروم کشور جزو اولویت‌های دولت و وزارت جهادکشاورزی بوده و برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روند اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی دهدشت غربی رضایت بخش نبوده و امیدوارم با همکاری مجموعه وزارت نیرو شاهد تسریع در روند پروژه باشیم تا توسعه بخش کشاورزی را به همراه داشته باشد.

ساداتی‌نژاد خواستار تکمیل پروژه توسط وزارت نیرو در کمترین زمان ممکن با هدف کاهش هزینه تمام شده شد و ابراز کرد: طرح آبرسانی به اراضی غربی دهدشت 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 400 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و 650 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: حجم تخصیص آب سالانه این طرح 350 میلیون متر مکعب بوده که با بهره برداری از این طرح، کشاورزی و باغبانی منطقه توسعه می‌یابد.

رئیس جمهور در یاسوج: "قاچاق و واردات بی‌رویه" را دیگر نمی‌پذیریم/ ‌نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم /آینده را روشن و امیدوار‌کننده می‌بینمپنجمین سفر استانی رئیس جمهور ـ 8| روایت تصویری سفر آیت‌الله رئیسی + تصاویرمهمترین مطالبه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از رئیس جمهور چیست؟ + فیلم

ساداتی نژاد همچنین در جمع عشایر نهضت‌آباد کهگیلویه یادآور شد: خرید تضمینی 50 هزار راس دام پیش بینی شده اما تاکنون فقط 400 راس دام از عشایر خرید شده که همین جا از مسئولان استان می‌خواهم که زمینه خرید دام از عشایر را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: سه راهکار حمایتی وجود دارد و عشایر می‌توانند مستقیما دام خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند که با قیمت مصوب تعیین شده، دام آنها خریداری می شود؛ راه دوم این است که برخی عشایر علاقه دارند دام خود را نگه دارند ولی به خاطر خشکسالی مشکل در تامین علوفه دارند که برای این افراد پشتیبانی امور دام قراردادی را با آنها منعقد می کند و علوفه را می‌دهد و پس از سه ماه عشایر یا دام پروار خود را تحویل می دهند و تسویه حساب می کنند و یا این که دام خود را می فروشند و بدهی خود را تسویه می کنند‌.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: این کار با قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه‌ها یا خود عشایر از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

ساداتی نژاد همچنین در مورد صادرات دام عشایر هم گفت: درصدی از دام مازاد عشایر را باید بتوانیم صادر کنیم. ساز و کار صادرات دام انجام شده و ان‌شاالله همزمان با استان ایلام در کهگیلویه و بویراحمد هم با محوریت شرکت پشتیبانی امور دام و مباشرت اتحادیه‌های مربوطه، اجرایی خواهد شد.

وی به موضوع آب‌رسانی و ایل‌راه‌ها هم اشاره کرد و افزود: امسال اعتبار 50 میلیارد تومانی به موضوع ایل‌راه‌ها اختصاص داده شد که در مقابل نیازها، عدد ناچیزی است اما در سال 1401 پیگیر هستیم که یک ردیف اعتباری برای دو دغدغه تامین آب و ایل‌راه‌ها در حوزه عشایر اختصاص داده شود.

انتهای پیام/542/ش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا