سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

انجمن USB-IF از لوگوهای جدید برای کابل‌ها و شارژرها رونمایی کرد

انجمن USB-IF با هدف جلوگیری از چاپ لوگوهای تقلبی روی برخی محصولات ارزان قیمت بازار، از لوگوهای جدیدی برای نشان دادن مشخصات کابل‌ها و شارژرهای USB4، USB Type-C و USB Power Delivery رونمایی کرد که به موجب آن توان و سرعت انتقال کابل‌ها و شارژرها مشخص می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده، کابل‌هایی که از استاندارد USB PD 3.1 جدید ۶۰ وات یا ۲۴۰ وات بهره می‌برند باید از لوگوی جدیدی استفاده کنند که توان کابل را نشان می‌دهد. ‌تصویر زیر لوگوی کابل‌های ۲۴۰ وات را نشان می‌دهد و برای کابل‌هایی با قدرت ۶۰ وات نیز یک لوگو مشابه معرفی شده است.

لوگو

کابل‌های USB4 که به صورت مشابه از سرعت ۲۰ یا ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کنند اکنون با لوگوی جدیدی نمایش داده می‌شوند که نه تنها سرعت انتقال داده بلکه سرعت شارژ آن را نیز نشان می‌دهد.

لوگوهای جدید اعلام شده از سوی این انجمن روی تمام کابل‌ها، شارژرها و بسته‌بندی دستگاه‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، اطمینان پیدا می‌شود که مصرف‌ کنندگان نه تنها از قدرت و رتبه کابل خود مطلع شوند، بلکه اطمینان داشته باشند که این کابل از استاندارد USB-IF پشتیبانی می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد USB-IF برای جلوگیری از چاپ لوگوهای تقلبی روی کابل‌های ارزان قیمت بازار که استانداردها را نیز رعایت نمی‌کنند، کاری کرده باشد. برای مثال برخی کابل‌ها بازار نه تنها لوگو، بلکه یک تصویر هولوگرافیک و کد QR را ارائه می‌کنند که کاربران با اسکن این موارد در پشت جعبه کابل خود می‌توانند اعتبار آن‌ها را در سایت‌ها بررسی کنند.

با این وجود، انتظار می‌رود کابل‌ها و شارژرهای جدیدی با این لوگو به زودی وارد بازار شوند.

در چند وقت گذشته و به خصوص پس از ارائه گزارشی توسط اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه تمام تولیدکنندگان از جمله اپل مجبور به استفاده از پورت USB-C برای تمامی گوشی‌ها و دستگاه‌های کوچک الکترونیکی مورد استفاده در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهند شد، به کابل‌ها و شارژرها توجهات زیادی شده است. با این وجود باید دید واکنش اپل نسبت به این مسئله چگونه خواهد بود و قانونگذاران چه برنامه‌هایی در آینده دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا