سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ب‌ام‌و برخلاف مرسدس و آئودی برنامه‌ای برای حذف موتورهای بنزینی ندارد

کمپانی ب‌ام‌و اعلام کرده عجله‌ای برای کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز ندارد، زیرا معتقد است این دسته از موتورها سال‌ها به حیات خود ادامه خواهند داد. ب‌ام‌و در حالی بر این باور است که رقیب مستقیم آن یعنی مرسدس بنز از سال ۲۰۳۰ در برخی بازارها به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد؛ آئودی هم به عنوان دیگر برند لوکس آلمانی از سال ۲۰۲۶ بخش اعظمی از محصولات خود را با پیشرانه‌های برقی راهی بازار می‌کند، از سال ۲۰۳۳ نیز تمامی مدل‌های تولیدی ارباب حلقه‌ها الکتریکی خواهند بود.

فرانک وبر مدیر ارشد بخش توسعه محصول ب‌ام‌و در مصاحبه اخبر خود با شاخه اروپایی نشریه اتوموتیو نیوز، با اشاره به این مساله گفته خودروها یک شبه الکتریکی نخواهند شد؛ وی می‌گوید در حال حاضر زیرساخت‌های لازم از جمله شبکه شارژ و انرژی‌ تجدیدپذیر به میزان کافی فراهم نیست و مردم نیز آمادگی کافی برای این تحول ندارند.

آقای وبر به مشکل نیروی کار نیز اشاره کرده و گفته ب‌ام‌و مثل خیلی از خودروسازان دیگر کارکنانی دارد که تخصصشان ساخت موتورهای احتراق داخلی است و آنها برای توسعه و تولید پیشرانه‌های سنتی تربیت شده‌اند. از نظر آقای وبر، هدایت یا جایگزینی این افراد با افراد متخصص در زمینه پیشرانه‌های برقی امری تدریجی است و نیاز به وقت فراوان دارد.

مدیر ارشد بخش توسعه ب‌ام‌و اعتقاد دارد با اجباری شدن استاندارد یورو ۷، آخرین سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، روی موتورهای بنزینی و دیزلی انجام می‌شود. از دید وی این سرمایه‌گذاری‌ها تا حدودی امنیت موتورهای درون‌سوز در آینده کوتاه مدت و تا پایان دهه کنونی را تضمین می‌کند. آقای وبر صحبت‌ها در رابطه با استراتژی کنار گذاشتن موتورهای بنزینی از الان را ناپخته و خام توصیف کرده است.

فرانک وبر تاکید کرده ب‌ام‌و نمی‌خواهد خیلی زودتر از موعد مشتریان را به خروج از بازار خودروهای درون‌سوز و خرید مدل‌های برقی مجبور کند، به‌ویژه در شرایطی که هنوز زیرساخت‌های لازم برای شارژ راه‌اندازی نشده است.

بر اساس استراتژی جدید ب‌ام‌و این شرکت در سال ۲۰۲۵ سری جدیدی به نام Neue Klasse معرفی خواهد کرد، این سری سرآغازی بر عرضه مدل‌های الکتریکی خواهد بود. به گفته آقای وبر، در نهایت تمامی مدل‌ها، از سری ۲ گرفته تا سری ۷، بر مبنای پلتفرمی مشترک با این سری تولید خواهند شد.

بد نیست اشاره کنیم ب‌ام‌و علاوه‌بر پیشرانه‌های الکتریکی، از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به تکنولوژی پیل سوختی داشته و سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن انجام داده است. این سرمایه‌گذاری‌ها در حالی است که فراگیر کردن خودروهای هیدروژنی چالش‌های عظیمی را در پی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا