سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت گاز در اروپا از 1000 دلار در هر هزار مترمکعب گذشت

– اخبار اقتصادی –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، قیمت گاز طبیعی در اروپا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم یعنی 1100 دلار در هر هزار مترمکعب رسید.

قیمت قراردادهای فروش گاز در هلند به 1101 دلار در هر هزار مترمکعب رسیده‌است. این رقم از نظر مصرف خانگی حدود 106 دلار در هر مگاوات بر ساعت می‌شود. افزایش کلی قیمت گاز در ساعت 8 صبح به وقت گرینویچ برابر با 5 درصد بود.

قیمت گاز در اروپا در روز دوشنبه برای اولین‌بار در تاریخ از 1000 دلار در هر هزار مترمکعب گذشت. تحلیلگران دلیل این افزایش قیمت را کافی نبودن ذخایر گاز اروپا برای تامین افزایش تقاضامی‌دانند، درحالی‌که هنوز وارد فصل زمستان و زمان اوج مصرف نشده‌اند. برخی صنایع تولید خود را محدود کرده‌اند که باعث به خطر افتادن روند رشد اقتصاد در اروپا خواهد شد.

قیمت گاز طبیعی در آمریکا رکورد زدادامه بحران انرژی در اروپا/ افزایش 11درصدی قیمت گاز

متخصصان روس اخیراً هشدار داده‌اند قیمت گاز بیش‌ از این افزایش خواهد یافت و دلایل متعددی دارد از جمله افزایش تقاضا در آسیا، شرایط جوی و فرارسیدن زمستان در اروپا و همچنین زمان‌بندی آغاز به کار خط لوله نورد استریم 2.

برخی خط لوله نورد استریم 2 را راهی برای متعادل کردن شرایط بازار انرژی در اروپا می‌دانند، چون این خط لوله می‌تواند نفت اضافی مورد نیاز این قاره را تامین کند. اما این پروژه هنوز منتظر تأییدیه اتحادیه اروپاست که ممکن است به‌خاطر مسائل اداری و فشار واشنگتن و برخی کشورهای شرق اروپا که مخالف افزایش واردات انرژی بیشتر از روسیه هستند، به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/80

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا