قاضی کالیفرنیا: بازاریابی خودران تسلا گمراهکننده بوده است

قاضی کالیفرنیا: بازاریابی خودران تسلا گمراهکننده بوده است
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از Engadget، اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) در سال ۲۰۲۲ تسلا را متهم کرده بود که با بهکارگیری زبان فریبنده در تبلیغات خود، این تصور نادرست را ایجاد میکند که خودروهایش به توانایی رانندگی کاملاً خودکار در سطح ۵ مجهز هستند. تسلا پس از مطرح شدن این اتهامات، واژه «Supervised» را به نام سامانه کمکراننده Full Self-Driving افزود تا بر لزوم نظارت راننده تأکید کند.
به گزارش بلومبرگ، اداره راهنمایی و رانندگی کالیفرنیا از قاضی دادگاه اداری خواسته بود بررسی کند که آیا بر اساس شواهد موجود، تعلیق فعالیت تسلا ضروری است یا خیر. قاضی در نهایت این تعلیق را موجه دانسته، اما به تسلا ۹۰ روز فرصت داده است تا توضیحات رسمی خود را ارائه کند و تمامی عبارات نادرست یا گمراهکننده را از محتوای بازاریابی محصولاتش حذف کند. تنها در صورتی که تسلا در این بازه زمانی از اجرای این الزامات خودداری کند، تعلیق فروش و تولید این شرکت در کالیفرنیا اجرایی خواهد شد.
استیو گوردون، مدیر اداره راهنمایی و رانندگی کالیفرنیا، در بیانیهای اعلام کرد: «از تسلا انتظار داریم همانطور که در برخی بازارهای دیگر عمل کرده است، مسئولیت خود را در زمینه برندسازی صحیح این خودروها بهدرستی انجام دهد.»
تعلیق احتمالی فعالیت تسلا در کالیفرنیا میتواند پیامدهای جدی برای این خودروساز به همراه داشته باشد. اگرچه ثبتنام خودروهای جدید تسلا در این ایالت در ماههای ابتدایی سال جاری با کاهش قابلتوجهی روبهرو شده است، خبرگزاری رویترز گزارش میدهد که کالیفرنیا همچنان حدود یکسوم از فروش داخلی این شرکت را به خود اختصاص میدهد. افزون بر این، تسلا تولید مدلهای S و X خود را در کارخانه فریمونت انجام میدهد؛ کارخانهای که در آن، خودروهای مدل ۳ و مدل Y نیز مونتاژ میشوند.
مجله خبری mydtc




