سرور مجازی
رمز ارز

غول بازی‌سازی انیموکا برندز از توکن اختصاصی خود، موکا کوین، رونمایی کرد!

غول بازی‌سازی انیموکا برندز از توکن اختصاصی خود، موکا کوین، رونمایی کرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت بزرگ انیموکا برندز (Animoca Brands) که در حوزه بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و متاورس فعالیت می‌کند، توکن اختصاصی خود با نام موکا کوین (MOCA Coin) را روز پنچ‌شنبه عرضه کرد.

این اقدام با توجه به نادر بودن چنین حرکتی از سوی شرکت‌های سهامی عام در حوزه ارزهای دیجیتال، بسیار جلب توجه کرده است. در همین راستا، داده‌های بازار نشان می‌دهند که پس از عرضه موکا کوین، ارزش بازار آن با بیش از ۹۰ درصد رشد به بالای ۱۴۱ میلیون دلار رسید.

شایان ذکر است که شرکت انیموکا برندز قصد دارد در اوایل ۲۰۲۵ در هنگ‌کنگ یا خاورمیانه که قوانین دوستانه‌تری نسبت به آمریکا برای ارزهای دیجیتال دارند، سهام خود را به صورت عمومی (IPO) عرضه کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

طبق گزارش‌ها، موکا کوین قرار است به عنوان یک توکن کاربردی در اکوسیستم بازی‌ها و اپلیکیشن‌های وب ۳ انیموکا برندز عمل کند و به این ترتیب، موجب گسترش شبکه خواهد شد.

با وجود موفقیت اولیه موکا کوین، عرضه آن با توجه به برنامه‌های آتی این شرکت برای عرضه عمومی سهام، بحث‌هایی را برانگیخته است.

ابهامات نظارتی باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های سهامی عام از عرضه توکن‌های اختصاصی خود خودداری کنند. به عنوان مثال، کوین‌بیس با وجود عرضه اولیه سهام خود (IPO) در نزدک (حدود سه سال پیش)، تاکنون توکنی را عرضه نکرده است.

از طرفی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این رابطه دارد و شرکت‌هایی را که بدون شفاف‌سازی لازم اقدام به عرضه اولیه کوین (ICO) می‌کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد. با این حال، چون انیموکا برندز در آمریکا فعالیت نمی‌کند، عرضه موکا کوین فعلا تحت نظارت SEC قرار ندارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا