سرور مجازی
zoomit

سامسونگ به‌دنبال کاهش ۱۳ درصدی فروش گوشی های هوشمند خود است

سامسونگ، یکی از تولیدکنندگان پیشرو گوشی‌های هوشمند در جهان است و حالا به‌دلایل متعدد از جمله مشکل در زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان و چشم‌انداز خسته‌کننده‌ی اقتصادی در چندین کشور جهان، نتوانسته است آن‌قدر که برنامه‌ریزی کرده بود، فروش داشته باشد.

از آن‌‌جا که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند کاهش یافته و تقریباً همه‌ی شرکت‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، غول فناوری کره‌ی جنوبی نیز با این مشکل مواجه شده است. به گزارش Gizmochina، سامسونگ قصد دارد سال آینده میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد. گفته می‌شود شرکت مذکور درنظر دارد فروش گوشی‌های خود را در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳ درصد کاهش دهد و این یعنی تقریباً ۳۰ میلیون دستگاه کم‌تری روانه‌ی بازار خواهد کرد. دلیل این تصمیم بیشتر به‌دلیل کاهش تقاضا در بازار گوشی‌های هوشمند است و به‌همین دلیل، شرکت کره‌ای توانایی برآورده کردن پیش‌بینی‌های انجام‌شده را ازنظر میزان فروش ندارد و بازار همچنان روند کاهشی تقاضا را ادامه می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کدهای مخفی گوشی های موبایل؛ از تست سخت‌افزاری تا دسترسی به کد IMEI
  • گلکسی S23 ممکن است هفته دوم بهمن معرفی شود

درحالی‌که سامسونگ موفق شد سهم بازار خود را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی ازنظر میزان عرضه افزایش دهد، اما درمقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۸ درصدی بوده است. البته این مشکل فقط مختص سامسونگ نیست و برخی از تأمین‌کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند ازجمله موراتا مستقر در ژاپن و Yengo مستقر در تایوان، Tongxin Electic و Duntai نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده‌اند.

موراتا در ساخت مؤلفه‌های غیرفعال MLCC (خازن‌های سرامیکی چندلایه) که ماژول و قطعات الکترونیکی را برای آیفون‌های اپل، گوشی‌های سامسونگ و سایر شرکت‌ها فراهم می‌کند، هشدار داده است که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در چین، نشانه‌هایی از بهبود ندارد و همچنان در سال آینده نیز شاهد کاهش آن خواهیم بود.

Tongxin Electric از تأمین‌کنندگان قطعات حسگر گوشی‌های همراه، گفته است که امکان دارد میزان تولید خود را حدود دو تا سه‌چهارم کاهش دهد. این شرکت تخمین می‌زند که در سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده یا پایان سه‌ماهه‌ی سوم، کسب‌وکار مرتبط آن دوباره بهبود خواهد یافت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا