ظاهراً اپل قصد دارد در حوزه موتور جستوجوگر با گوگل وارد رقابت شود
حدود ۲۰۰ نفر از تیم مهندسان جستوجوی اپل این شرکت را به مقصد گوگل ترک کردهاند. گفته میشود بسیاری از این افراد قبلاً در گوگل فعالیت کردهاند؛ بنابراین، بهنظر میرسد مهندسان بین این دو غول فناوری جابهجا میشوند.
ظاهراً بهطورخاص بنیانگذاران Laserlike اپل را به مقصد گوگل ترک کردهاند؛ استارتاپ فعال در حوزهی جستوجو که اپل آن را درسال ۲۰۱۸ خرید. Laserlike که سه مهندس سابق واحد جستوجوی گوگل آن را تأسیس کردهاند، وبسایتها را براساس علاقه و سابقهی مرور به کاربران توصیه میکند. اپل این استارتاپ را در تلاش برای تقویت قابلیتهای جستوجوی خود در اسپاتلایت و سیری خرید.
- شایعات برنامه اپل برای معرفی موتور جستوجو بار دیگر قوت گرفت
- اپل درصدد راهاندازی موتور جستوجو برای ازدورخارجکردن گوگل است؟
براساس گزارش iMore، سرینیواسان ونکاتاچری، یکی از بنیانگذاران Laserlike، مدیر ارشد تیم جستوجوی اپل شد. با اینکه اعضای این استارتاپ در چهار سال گذشته برای اپل کار کردهاند، بهنظر میرسد اکنون این شرکت را به مقصد گوگل ترک کردهاند. گفته میشود اپل با استفاده از قابلیتهای Laserlike، ویژگیهای سیری و اسپاتلایت را تقویت خواهد کرد. تیمی که این شرکت را ترک کرده است، در حال توسعهی قابلیتهای جستوجویی است که شاید بتواند با گوگل رقابت کند.
سالها شایعه شده بود که اپل قصد دارد برای رقابت با گوگل موتور جستوجو توسعه دهد؛ اما تاکنون جزئیاتی از این اقدام دردسترس قرار نگرفته است.. گوگل همچنان سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت میکند تا بهعنوان موتور جستوجوی پیشفرض آیفون باقی بماند.
آخرین اقدام اپل در حوزهی جستوجو این است که در iOS 16 دکمهای برای جستوجوی اسپاتلایت در پایین صفحهی اصلی آیفون اضافه کرده است. اکنون بهجای اینکه برای ورود به اسپاتلایت انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید، بهسادگی میتوانید روی Search ضربه بزنند. اگرچه این تغییر در نگاه اول بسیار کوچک بهنظر میرسد، نشاندهندهی تمایل اپل به استفاده از جستوجوگر این شرکت برای اجرای برنامههای مختلف است.