نارضایتی دانشجویان از روند ورود به سامانه دانشگاه آزاد؛ آیگپ میگوید بیتقصیر است
دانشجویان دانشگاه آزاد در روزهای اخیر هنگام ورود و انتخاب واحد برای ترم جدید با مشکل عدم ارسال کد مواجه شدند و همین موضوع باعث شده که انتقادات فراوانی از سوی این قشر در شبکههای اجتماعی در مورد عملکرد پیام رسان آیگپ و اساسا همکاری که این مجموعه با دانشگاه آزاد دارد منتشر شود. آیگپ اما میگوید که این نقص فنی پیش آمده از سوی آنها نیست و مشکل از سامانه آموزشیار است.
چند ماهی میشود ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد منوط به دریافت کد از پیام رسان آیگپ شده و این موضوع انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشته است؛ موضوعی که خود پیام رسان آیگپ پیشتر به دیجیاتو درباره آن گفته بود در اجرایی شدن آن تصمیمی نداشته و همه چیز به سیاستهای خود دانشگاه آزاد برمیگردد. اما در روزهای اخیر سطح نارضایتیها افزایش شدیدی داشتهاند.
«علی محمد کردنایج» مدیر ارتباطات آیگپ به دیجیاتو گفته بود که آنها نقشی در این تصمیم که استفاده از آیگپ اجباری شود و دیگر امکان ارسال پیامک برای دانشجویان وجود نداشته باشد نداشتند و این موضوع نیز مربوط به سیاستهای دانشگاه آزاد بوده است: «سامانه آموزشیار این مجموعه آموزشی، آیگپ را به عنوان بستر خود انتخاب کرده است و ما با آنها وارد یک تفاهمنامه همکاری شدیم. پیش از این نیز برای انجام هرکاری در این سامانه، پیامکی برای دانشجویان ارسال میشد و حالا به جای این پیامک، این اتفاق در بستر آی گپ رخ میدهد. هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و بستر پیامک و یک اپلیکیشن که تغییر پیدا کرده به بستر آیگپ.»
اکنون کردنایج در گفتگو با دیجیاتو درباره مشکلات روزهای گذشته دانشجویان تاکید میکند که APIهای آیگپ کاملا برخط هستند و به درستی در حال ارائه سرویس هستند: «خود سامانه آموزشیار در آیگپ این موضوع را در اکانت رسمی خود در آیگپ عنوان کرده که به مشکلات فنی برخورد کردهاند.» او در گفتگو با دیجیاتو که آیا برای حل مشکلات فنی این مجموعه اقدامی از سوی آیگپ صورت گرفته میگوید که معاونین فنی آنها با آموزشیار جلساتی داشتند تا این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود: «گزارشهای ما نشان میدهد که مشکلات ثبت نامی در امروز از بین رفته است و دانشجویان دیگر با این قبیل مشکلات روبرو نیستند.»
امتیاز آیگپ در مارکت اندرویدی گوگل پلی از صبح امروز ناگهان ریزش داشته و در لحظه نوشتن این مطلب به امتیاز ۱.۶ رسیده است، این موضوع توسط دانشجویان ناراضی که در حین ثبت نام به مشکل خوردند رخ داده است و آنها طی کمپینی همدیگر را دعوت میکنند تا به این پیام رسان امتیاز کم بدهند.
کردنایج این مساله را نوعی بیمهری از سوی قشر فرهیخته دانشجو میداند و تاکید دارد در این رویکرد زحمات چندساله تیم آیگپ نادیده گرفته شده است:
«عصبانیت عزیزان را درک میکنیم اما اگر اشراف بر این موضوع داشته باشیم به این نکته پی میبریم که مشکل از ما نیست. ما باید دادهای از آموزشیار دریافت کنیم که برای دانشجو بفرستیم. متاسفانه چون سیستم آموزشیار اختلال داشت ما دادهای دریافت نکردیم که برای دانشجو بفرستیم. اگر دانشیار با چند پیام رسان هم به صورت همزمان کار میکرد این اختلال در همه پیامرسانها به وجود میآید و فقط مختص به ما نبود.»
او در پاسخ به دیجیاتو، این نکته که آیگپ برای جذب کاربر با دانشگاه آزاد این همکاری را پیش برده را رد میکند و میگوید تعداد کاربران فعالی که به این پیام رسان اضافه شدند رقم قابل توجهی در برابر ده میلیون کاربر آیگپ که از پیش در این پیام رسان بودند و همچنان فعالیت دارند، نیست.