سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هایلوکس با موتور لندکروزر؛ مشخصات سلاح جدید تویوتا برای داکار ۲۰۲۲ اعلام شد

تویوتا از نماینده جدید خود در رقابت‌های رالی داکار ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته از پیکاپ هایلوکس است که حالا با نام GR DKR Hilux T1+ شناخته می‌شود. بسیاری از اجزای این پیکاپ مسابقه‌ای از نمایندگان قبلی تویوتا در رقابت‌های داکار به ارث رسیده‌اند، اما موتور آن جدید بوده و در حقیقت به نسل جدید لندکروزر تعلق دارد. این موتور ۳.۵ لیتری V6 توربو ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، ولی به گفته تویوتا خروجی آن در هایلوکس داکار به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

نماینده تویوتا در داکار ۲۰۲۲ به تایرهای بزرگ ۳۷ اینچی مجهز شده، این در حالیست که در رقابت‌های پیشین اندازه آنها برابر با ۳۲ اینچ بود. GR DKR Hilux T1+ از لحاظ سیستم تعلیق نیز بازنگری شده و کمک‌فنرهای آن اینک امکان جابجایی تا ۳۵۰ میلیمتر در محور عمودی را دارند. در نمایندگان قبلی این فاکتور برابر با ۲۸۰ میلیمتر بود.

با توجه به بهبودهای فنی قابل توجه انتظار می‌رود تویوتا عملکرد بهتری در داکار ۲۰۲۲ داشته باشد و GR DKR Hilux T1+ بتواند جایگاه‌ها و رکوردهای بهتری را برای این کمپانی ژاپنی به ارمغان بیاورد. آنطور که اعلام شده، این شرکت ۴ دستگاه GR DKR Hilux T1+ را در مسابقات داکار ۲۰۲۲ خواهد داشت. نکته جالب اینکه ناصر العطیه معروف یکی از رانندگانی است که بر پشت فرمان GR DKR Hilux T1+ می‌نشیند.

به گفته تویوتا، مدلی که فعلا رونمایی شده نسخه نهایی نیست، چرا که GR DKR Hilux T1+ هنوز مراحل تست و توسعه را سپری می‌کند و احتمال اعمال تغییرات در آن وجود دارد. انتظار می‌رود نسخه نهایی در روزهای پایانی سال معرفی شود.

شایان ذکر است مسابقات رالی داکار ۲۰۲۲ از دوم ژانویه در عربستان آغاز خواهد شد. یکی از نکات جالب این دوره از رالی داکار حضور آئودی با مدل RS Q E-Tron است. این خودرو اگرچه توسط موتورهای برقی به پیش رانده می‌شود، ولی الکتریسیته آن به وسیله یک موتور بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو که نقش ژنراتور را دارد، تامین شده‌است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا