سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کانسپت ام جی مِیز معرفی شد؛ خودرویی مهیج برای گیمرها

شرکت ام جی (MG) که پس از تملک گروه سایک چین جانی دوباره گرفته، از یک کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت مِیز (Maze) نام دارد و برداشت کمپانی از یک خودروی برقی آینده‌نگرانه را به نمایش می‌گذارد. نکته جالب اینکه پروژه این کانسپت در جریان قرنطینه ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا کلید خورده و در طراحی آن از بازی‌های ویدیویی الهام گرفته شده است.

در خلق کانسپت ام جی میز شعار «بازی مهم است. اکتشاف مهم است. ماجراجویی مهم است.» مد نظر قرار داده شده است. نمای بیرونی این مفهومی خاص، کیس‌ها و سیستم‌های مخصوص گیمینگ را در ذهن تداعی می‌کند، به‌ویژه قسمت‌های شیشه‌ای بدنه و سبک نورپردازی داخلی که دقیقا یادآور کامپیوترهای مخصوص بازی هستند.

علاوه‌بر این‌ها، موتورهای برقی و باتری‌های قابل تعویض به سبک ابزارهای plug-and-play طراحی شده‌ و چند فن مشابه با فن‌های خنک‌کننده کارت گرافیک و پردازنده در زیر پوسته کانسپت ام جی میز به چشم می‌خورد.

مفهومی جدید چینی-انگلیسی، پیکره‌ای ایرودینامیک دارد و فاصله چرخ‌های آن با سپرهای جلو و عقب به کمترین میزان ممکن رسیده؛ ضمن اینکه دماغه و پشت آن ساختاری پیچیده داشته و رینگ‌های آن دارای ابعاد خیلی بزرگ و غیرمتعارف هستند.

در ام جی میز خبری از درهای رایج نیست و بجای آنها از یک پوشش پلی‌کربناتی یکپارچه استفاده شده؛ این پوشش در واقع نقش سقف و شیشه جلو را نیز ایفا می‌کند و رو به بالا باز می‌شود. این کانسپت عجیب و غریب ظرفیت حمل دو سرنشین را دارد و صندلی‌های آن از نوع موسوم به جاذبه صفر (ZERO gravity) هستند. جنس این صندلی‌ها از پارچه بسیار پیشرفته اعلام شده و رنگ‌ آنها ترکیبی از صورتی و بنفش است.

کانسپت میز به راننده و سرنشین اجازه می‌دهد هیجان بازی را در دنیای واقعی تجربه کنند. به عبارت دقیق‌تر سطوح داخلی خودرو به یک نمایشگر بزرگ تبدیل شده و آنها در فضایی ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی قرار می‌گیرند.

سایک معتقد است با مفهومی ام جی میز لذت رانندگی را به خودروهای برقی باز می‌گرداند. در هر حال مشخص است این کانسپت در حد یک ایده باقی مانده و اثری از نسخه تولیدی آن نخواهد بود. شاید المان‌های طراحی این کانسپت در مدل‌های آتی کمپانی ام جی نمود پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا