سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چین برای جلوگیری از ریسک‌های بیشتر معاملات رمزارزها را ممنوع کرده است

بانک مرکزی چین معاملات رمزارزها را ممنوع کرده و حالا می‌گوید از آن‌جایی که رمزارزها پول قانونی محسوب نمی‌شوند و نباید در قالب ارز در بازار وجود داشته باشند، معاملات آن‌ها در این کشور ممنوع است. بانک مرکزی چین همچنین می‌گوید با این کار می‌خواهد از ریسک‌های بیشتر جلوگیری کند.

بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که معامله بیت کوین و سایر رمزارزها به نظام اقتصادی و مالی این کشور لطمه زده و نرخ پول‌شویی، جذب غیرقانونی سرمایه، کلاهبرداری، طرح‌های هرمی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه را افزایش داده است.

استفاده از تراکنش‌های رمزارزی حالا در چین به عنوان فعالیت مالی مجرمانه تلقی خواهد شد. چین قاطعانه به مقابله با هیجانی می‌پردازد که پیرامون معامله رمزارزها وجود دارد و به شدت با فعالیت‌های مالی غیرقانونی و مجرمانه در این حوزه مقابله خواهد کرد. بانک مرکزی چین وعده داده که مطابق قانون، حافظ دارایی‌های مردم باشد و تمام تلاش خود را معطوف حفظ نظام اقتصادی و مالی و ثبات اجتماعی کند.

اطلاعیه جدید بانک مرکزی چین جدیدترین اقدام این کشور برای مقابله با بازار رمزارزهاست. دولت این کشور در ماه مه هشدارهایی را درباره فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها صادر کرده بود. بانک مرکزی در ماه ژوئن به موسسات مالی گفت از پردازش تراکنش رمزارزها خودداری کنند.

منابع آگاه می‌گویند یکی از دلایل اصلی چین برای مقابله با رمزارزها مقدار انرژی بالایی است که این فناوری مصرف می‌کند. چین در حال حاضر با بحران تامین انرژی روبرو است و این بحران به بسیاری از صنایع این کشور آسیب رسانده است. از سوی دیگر، تحلیلگران می‌گویند چین رمزارزها را به عنوان تهدیدی برای قدرت یوآن دیجیتال تلقی می‌کند. این شرکت در مراحل پیشرفته آزمایش رمزارز خودش قرار دارد.

«وینستون ما»، استاد مدرسه حقوق دانشگاه نیویورک می‌گوید: «این اطلاعیه صریح‌ترین و جامع‌ترین دستورالعمل رگولاتوری در تاریخ مقررات بازار رمزارزهای چین است که وزارت‌خانه‌های زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا