سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دسترسی کامل اپ‌های شخص ثالث به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو ممکن می‌شود

توسعه‌دهنگان اپل گفته بودند در حال حاضر قادر به استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پروموشن برای همه انیمیشن‌ها نیستند. حالا اپل می‌گوید اپ‌های شخص ثالث به‌زودی می‌توانند از نهایت توان نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی استفاده کنند.

طبق اعلام اپل، توسعه‌دهندگان باید از یک کلید جدید Info.plist استفاده کنند که به‌زودی اطلاعاتی درباره آن منتشر می‌شود. به‌علاوه، یک آپدیت نرم‌افزاری باگی را که باعث می‌شد Core Animation نتواند از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کند، برطرف خواهد کرد.

انیمیشن‌های استاندارد و اسکرول‌ها به‌طور خودکار و بدون نیاز به نوشتن کد توسط سیستم پروموشن بهینه‌سازی می‌شوند. در این سازوکار، نرخ نوسازی صفحه نمایش دائما در محدوده ۱۲۰ هرتزی باقی نمی‌ماند و در صورت نیاز تا ۱۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر، اپلیکیشن‌ها برای استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باید تنظیمات خاصی داشته باشند. روش دقیق استفاده از این تنظیمات به‌زودی از سوی اپل اعلام می‌شود.

در حال حاضر با پشتیبانی محدود از انیمیشن‌های استاندارد، تفاوت قابل توجهی میان برخی تعاملات از جمله اسکرول و تعاملات دیگر از جمله بستن پنجره پاپ‌آپ وجود دارد. برای مثال، اگر با آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس در توییتر گشت و گذار می‌کنید، اسکرول روانی خواهید داشت، اما انیمیشن‌هایی که به نرخ ۱۲۰ هرتزی آپدیت نشده‌اند، به نرخ ۶۰ هرتزی محدود می‌شوند و دیگر روان به نظر نمی‌رسند.

فناوری نمایش پروموشن برای دستیابی به نرخ نوسازی تطابقی بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز طراحی شده است. نرخ نوسازی آیفون بر اساس آن‌چه روی صفحه وجود دارد، تغییر می‌کند تا در عمر باتری صرفه‌جویی شود، چون نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سریع‌تر باتری را خالی می‌کند. مثلا اگر در حال مشاهده یک صفحه ایستا هستید، نرخ نوسازی پایین می‌آید، اما به محض اسکرول نرخ نوسازی بالا می‌رود.

به عبارت دیگر، اپل می‌گوید انیمیشن اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم به‌زودی به اندازه اپلیکیشن‌های اختصاصی این شرکت روان خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا