سرور مجازی
فضای مجازی

چین؛ پیشتاز کشورهای دنیا در اختراعات هوش مصنوعی

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ هوش مصنوعی یکی از حوزه های مهم در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می آید و بسیاری بر این باورند هوش مصنوعی، زندگی مردم را بهتر خواهد کرد.انجام برخی کارهای معمولی امروزی مانند تشخیص صدا، ترجمه همزمان متن، هدایت اتومبیل های خودکار و فعالیت ربات های کارخانه ساز همگی تنها نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در صنعت امروز است.هوش مصنوعی امروزه حتی در تولید مدل های پیش بینی آب و هوا و یا محاسبات نجومی و یا شناسایی علائم بیماری از طریق تصویربرداری پزشکی نیز کاربرد گسترده و بسیار زیادی پیدا کرده است.

جمهوری خلق چین از کشورهایی است که در دهه های اخیر سرمایه گذاری وسیعی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. به طوری که تازه ترین گزارش توسعه هوش مصنوعی حاکی از آن است که چین در سال 2020 میلادی 76 درصد از کل اختراعات جهان در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

در این ارتباط گفته شده است که چین در سال 2020 حدود 390 هزار اختراع را در حوزه هوش مصنوعی به نام خود ثبت کرده واز این نظررتبهاولجهان را به دست آورده است. این در حالی است که کل اختراعات حوزه هوش مصنوعی جهان در سال 2020 بالغ بر 520 هزار اختراع بوده است. از سوی دیگر شمار کارشناسان هوش مصنوعی در چین اکنون به بالای 20 هزار نفر رسیده در صورتی که این رقم برای کره جنوبی فقط 2 هزار و 600 نفر است. البته چین در این بخش از آمریکا که دارنده 28 هزار کارشناس در این عرصه است، عقب تر حرکت می کند.

براساس آمار موسسات ارزیابی دانشگاهی طی سال های 2016 تا 2020، چین هر سال بیش از هر کشور دیگری مقالات مرتبط با هوش مصنوعی تولید کرده است. در دوره یاد شده، میزان تولید تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی در چین تقریباً هر ساله بیش از 120٪ افزایش یافته است، در حالی که میزان تولید در آمریکا تنها 70٪ افزایش سالانه را تجربه کرده است. آمریکا طی چند دهه گذشته همواره با داشتن بیشترین میزان انتشار مقالات علمی و پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز بوده است. اما همزمان چین در سالهای اخیر میزان تولیدات علمی خود در این زمینه را به میزان چند برابری افزایش داده است.

همچنین هند با تولید 23 هزار و 300 نسخه مقاله علمی و پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی طی سال میلادی گذشته در رتبه سوم جهانی این حوزه قرار گرفته است.

آکادمی فناوری ارتباطات و اطلاع رسانی چین گزارش کرده است که 40 درصد از شرکت هایی که گرایش کاری آنها به هوش مصنوعی مرتبط است به دنبال دستیابی به فناوری های جدیدتری در این بخش هستند و 27 درصد هم روی ساخت ربات های پیشرفته متمرکز شده اند.

بیشتر بخوانید:

مزایا و تأثیرات هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک چیست؟کاربرد هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی چیست؟رصد تغییر کاربری اراضی و جنگل زدایی با فناوری های هوش مصنوعی

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا