سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اکثر افراد می‌توانند رمز عبور دوستان خود را با موفقیت حدس بزنند

گزارش جدید شرکت «Beyond Identity» می‌گوید اکثرا افراد می‌توانند در ۷۳ درصد مواقع، رمز عبور دوستان،‌ همکاران،‌ اقوام و آشنایان نزدیک خود را درست حدس بزنند.

این شرکت برای تهیه این گزارش، از ۱۰۱۵ نفر خواست تا عادت‌های خود را در مورد انتخاب رمز عبور براساس پرسش‌نامه‌ای اعلام کنند. ظاهرا در حدود یک سوم افرادی که پرسش‌نامه را تکمیل کرده بودند به رمز عبور دوستان و آشنایان خود نیاز داشته‌‌ و به راحتی و در ۷۳ درصد مواقع توانسته‌ بودند پسورد را به درستی حدس بزنند.

رمز عبور

هرچند تاکتیک‌های استفاده شده برای حدس زدن رمز عبور، متفاوت است، اما گاهی برخی کاربران تمایل دارند به رمز عبور دوستان و آشنایان خود دسترسی پیدا کنند تا بتوانند به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کنند.

طبق نتایج ارائه شده در این گزارش در بسیاری از موارد، طول رمز عبور طولانی و حدود ۱۵ کاراکتر انتخاب می‌شود که کار را سخت‌تر می‌کند ولی متاسفانه بسیاری از افراد از نام حیوانات برای رمز عبور استفاده کرده بودند.

حدود بیش یک چهارم شرکت‌کنندگان یعنی درحدود ۲۷ درصد آنها نیز اعلام کرده بودند که برای انتخاب رمز عبور خود از حروف تصادفی استفاده می‌کنند و حدود ۳۰.۷ درصد نیز گفته بودند از کاراکترهای تصادفی به جای برخی حروف خاص استفاده می‌کنند.

همچنین نکته عجیب‌تر این است که بسیاری از کاربران رمز عبور خود را تغییر نمی‌دهند و مدت‌ها از یک پسورد ثابت استفاده می‌کنند. در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده که نیمی از شرکت‌کنندگان به حساب‌های پخش ویدیو و موسیقی یکدیگر دسترسی دارند و حدود ۲۵.۷ درصد حتی برای خدمات بانکی آنلاین نیز رمزهای عبور مشترک دارند. به طور متوسط، کاربران معمولا سه رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

با وجود تمام این موارد، Beyond Identity نتیجه‌گیری می‌کند که تعجب برانگیز نیست که حساب‌های بانکی ۱۸ درصد کاربران به خطر افتاده یا هک شده است. علاوه بر استفاده از رمزهای قوی، به کاربران توصیه می‌شود در صورت امکان احراز هویت چند مرحله‌ای را فعال کرده و همچنین از احراز هویت بیومتریک مانند حسگر اثر انگشت یا فناوری تشخیص چهره استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا