سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ایرلند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را آغاز می‌کند

مدیر اجرایی سرویس بهداشت ایرلند از آغاز تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کووید-۱۹ در این کشور برای افراد در معرض خطر خبر داد.

به گفته «پل رید» مدیرکل اجرایی سرویس بهداشت ایرلند ابتدا کسانی که در معرض خطر ابتلا به نوع حاد ویروس کرونا هستند در اولویت اجرای این برنامه قرار می‌گیرند. وی همچنین می‌گوید تیم‌های بهداشت و درمان تشخیص می‌دهند که چه کسانی باید دوز سوم تقویتی را دریافت کنند. این برنامه به صورت رسمی از روز چهارشنبه هفتم مهرماه آغاز می‌شود و اولین دوز سوم واکسن روز جمعه تزریق خواهد شد و همچنین انتظار می‌رود برنامه تقویت‌کننده این کشور در مدت پنج تا شش هفته تکمیل شود.

واکسن

وی همچنین عنوان کرد که سازمان بهداشت و ایمنی (HSE) با شورای مشورتی ملی ایمن سازی (NIAC) همکاری می‌کند که که توصیه‌های مربوط به برنامه تقویت‌کننده را ارائه کرده است. به گفته او شناسایی افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند یک روند ساده نخواهد بود و آن‌ها آسیب‌پذیرترین و ضعیف‌ترین سیستم ایمنی را بررسی خواهند کرد.

به همین ترتیب، از افرادی که واجد شرایط برنامه تقویت‌کننده هستند خواسته می‌شود تا به یکی از مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا دوز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

پس از اعلام تغییرات در برنامه واکسن توسط وزارت بهداشت استورمونت، قرار است تمام افراد بالای ۵۰ سال و همچنین کادر درمان ایرلند شمالی دوز‌ تقویت کننده را دریافت کنند. افراد ۱۶ تا ۴۹ ساله که مشکلات سلامت زمینه‌ای دارند نیز می‌توانند دوز سوم خود را دریافت کنند.

به صورت کلی تخمین زده می‌شود که حدود ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن در ایرلند شمالی باشند. این خبر در حالی اعلام شده است که کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) اخیرا توصیه کرده بود دوزهای تقویت کننده باید به افرادی ارائه شود که بیشتر در معرض بیماری‌های جدی هستند و در مرحله اول برنامه واکسیناسیون که اوایل سال جاری انجام شد به عنوان گروه‌های اولویت دار واکسینه شده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا