سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/07/02

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال تضعیف دلار قیمت طلا که دیروز بیش از یک درصد افت کرده بود امروز شاهد افزایش بود، هرچند برنامه های فدرال رزرو برای کاهش اقدامات محرک اقتصادی سبب شده تا رشد قیمت محدود باشد و فلز زرد همچنان در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.55 درصد افزایش به 1752 دلار و 43 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.14 درصد رشد به 1752 دلار و 20 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت حقوق بیکاری طی هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای را شاهد بود اما روند کلی بازار کار رو به بهبود به نظر می رسد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو گفته روند انقباضی کردن سیاست پولی ممکن است در اواخر سال آینده تکمیل شود، به شرطی که روند ترمیم اقتصادی تداوم یابد. بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست هفته گذشته خود گفت که ممکن است نرخ بهره را زودتر از حد انتظار افزایش دهد.

هنگام افزایش نرخ تورم معمولا بازار طلا به محل امن سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما افزایش نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش دهد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با 0.8 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 992.65 تن رسید.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا