سرور مجازی
فضای مجازی

کویت یک مرکز ذخیره نفت با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز راه اندازی کرد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هلنیکس شیپینگ، شرکت نفت کویت در حالی که برای افزایش ظرفیت تولید خود برنامه ریزی می‌کند، اعلام کرد که یک مرکز ذخیره نفت خام جدید با ظرفیت ذخیره 100000 بشکه در روز راه‌اندازی کرده است.

در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی کویت در تاریخ 18 سپتامبر منتشر شد، شرکت نفت کویت اعلام کرد که تاسیسات ذخیره GC-31 در شمال این کشور همچنین 62.5 میلیون فوت مکعب «گاز همراه» در روز و 240 هزار بشکه در روز آب تصفیه شده را پالایش می‌کند.

بر اساس این گزارش، یک مرکز ذخیره تأسیساتی است که نفت را از یک میدان نفتی جمع می‌کند و این نفت معمولاً توسط خطوط لوله منتقل می‌شود.

پیش بینی کاهش تولید نفت کویت در 2021اوپک تولید نفت خود را در ماه اوت افزایش داد

مرکز GC-31 که توسط شرکت Dodsal ساخته شده، یکی از سه مرکز ذخیره‌ای است که هر کدام قادر خواهند بود روزانه 100000 بشکه در روز، همراه با آب و گاز تولید کنند.

شرکت انگلیسی پتروفاک نیز در پروژه‌ای به ارزش 1.3 میلیارد دلار برای ساخت مرکز GC-32 در برقان، بزرگترین میدان نفتی این کشور، مناقصه‌ای را برنده شده است. کار بر روی GC-32 قرار بود در اواسط سال 2020 به پایان برسد.

مرکز ذخیره برقان

پروژه GC-32 اولین مرکز ذخیره نفت خام ترش است که در برقان راه اندازی شده است و 120 هزار بشکه در روز نفت خام و گازهمراه از میدان‌های دارای سولفید هیدروژن بالا را پردازش می‌کند.

در سال 2018، شرکت کویت پترولیوم، شرکت مادر نفت کویت، برنامه‌های خود را برای افزایش ظرفیت تولید به 4.75 میلیون بشکه در روز تا سال 2040 اعلام کرد.

این شرکت درباره برنامه افزایش ظرفیت تولید خود در طول سال‌ها تجدید نظر کرده و هدف 4 میلیون بشکه در روز را برای سال 2020 تعیین کرده که هنوز به روز نشده است. ظرفیت تولید کویت در حال حاضر حدود 3 میلیون بشکه در روز است.

کویت یکی از پنج کشوری است که در 18 ژوئیه در نشست اوپک پلاس مذاکراتی را برای افزایش سهمیه تولید خود انجام داد. میزان تولید پایه این کشور از 2.809 میلیون بشکه در روز تا آوریل 2022 به 2.959 میلیون بشکه در روز از ماه مه 2022 افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا