سرور مجازی
فضای مجازی

راه‌اندازی پروژه کاهش سوزاندن گاز در میادین نفتی عراق

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، سوزاندن گاز استخراج شده همراه با نفت یک فرآیند بسیار آلاینده است ولی هزینه کمتری نسبت به فرآوری این گاز برای فروش دارد. طبق اطلاعیه بانک جهانی، عراق پس از روسیه دومین کشور در جهان است که از این گاز استفاده می‌کند.

قرارداد این پروژه جدید در 2017 با شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز بسته شد. طبق گزارش وزارت نفت عراق، با اجرای این پروژه می‌توان روزانه 200 میلیون فوت مکعب معادل 5.6 میلیون متر مکعب گازی را که در میادین نفتی نصیریه و غراف سوزانده می‌شود به دست آورد.

احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق اعلام کرد از گازی که در میادین نفتی در سراسر عراق سوزانده می‌شود می‌توان برای تقویت تولید داخلی و کمک به حفظ محیط زیست استفاده کرد.

طبق گفته یکی از مقامات وزارت نفت عراق، تکمیل زیرساخت‌های این پروژه برای اجرای آن و استفاده از این گاز حدود 30 ماه طول می‌کشد.

بانک جهانی اعلام کرد حدود 17.37 میلیون متر مکعب گاز در کل سال گذشته میلادی در میادین نفتی عراق سوزانده شده است. شرکت توتال فرانسه در همین ماه قراردادی برای سرمایه‌گذاری در تولید نفت، گاز و انرژی خورشیدی در عراق امضا کرد.

این شرکت فرانسوی قصد دارد در ابتدا 10 میلیارد دلار برای زیرساخت‌های عراق هزینه کند و سرمایه گذاری بعدی آن به 17 میلیارد دلار می‌رسد. یکی از این پروژه ها ساخت مجموعه‌ای است که بتوان در آن از این گاز جمع آوری شده از میادین نفتی برای تولید برق استفاده کرد تا در نهایت باعث کاهش واردات گاز در عراق شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا