سرور مجازی
فضای مجازی

98 درصد پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا تکمیل شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ماتیاس وارنیگ، مدیرعامل شرکت نورد استریم 2، مجری پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا روز یکشنبه در مصاحبه ای با روزنامه هندلزبلات اعلام کرد که کار ساخت این خط لوله ممکن است در ماه آگوست به پایان برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون 98 درصد ساخت و ساز به اتمام رسیده است، گفت: ما معتقدیم که کارهای ساخت و ساز تا پایان ماه آگوست به پایان خواهد رسید.

به گفته وارنیگ، برای دریافت مجوزهای مختلف و انجام آزمایشات به سه ماه زمان نیاز است. این فرآیند با توجه به خط اول این خط لوله که قبلاً تکمیل شده، در حال حاضر آغاز شده است. وی تأکید کرد که هدف ما تکمیل [پروژه] در سال جاری است.

مدیر عامل شرکت نورد استریم 2 همچنین گفت صادرات گاز از طریق اوکراین پس از سال 2024 همانطور که غرب می خواست، ادامه خواهد داشت.

حمایت مجدد مرکل از پروژه گازی "نورد استریم 2"افزایش 30 درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا در سه ماهه نخست 2021

وی اظهار داشت: صادرات از طریق اوکراین حتی بعد از سال 2024 بخشی از حمل و نقل گاز روسیه به اروپا خواهد بود. من کوچکترین تردیدی ندارم".

وقتی از او در مورد خسارات ناشی از تحریم های ایالات متحده سوال شد، وی گفت تحریم ها روسیه را 1.5 سال عقب انداخت ولی (با ساخت این خط لوله) موجب قدردانی صدها میلیون نفر شد.

نورد اسرتریم 2 یک پروژه بین المللی برای ساخت خط لوله انتقال گازی است که با عبور از کشورهای ترانزیتی، مانند اوکراین، بلاروس ، لهستان و سایر کشورهای اروپای شرقی و بالتیک، از اعماق دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان کشیده شده است.

خط لوله جدید 1230 کیلومتری، اساساً از همان مسیر Nord Stream عبور می کند، مناطق اقتصادی و آبهای سرزمینی پنج کشور یعنی روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان را طی می کند.

پس از اینکه السیز Alseas ، یک شرکت سوئیسی که مسئولیت لوله گذاری خط لوله Nord Stream 2 را برعهده داشت، کار لوله گذاری را به دلیل تحریم های احتمالی ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد و کشتی های خود را فراخواند، این پروژه در دسامبر سال 2019 متوقف شد. کارها در دسامبر سال 2020 از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا