سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

بیل گیتس: استیو جابز با آیتونز دوباره مایکروسافت را شوکه کرد

بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در ایمیل‌های داخلی این شرکت که به‌تازگی به سطح اینترنت راه پیدا کرده، می‌گوید از راه‌اندازی فروشگاه آیتونز در سال ۲۰۰۳ جا خورده بود و استیو جابز یکبار دیگر باعث شده بود آن‌ها مجبور شوند به‌نوعی عقب‌ماندگی خود را جبران کنند.

صفحه توییتر Internal Tech Emails، با انتشار این ایمیل‌ها اعلام کرد که مکاتبات بیل گیتس در جریان پرونده مایکروسافت در برابر شرکت Comes عمومی شد. بیل گیتس در نامه‌ای به مدیران این شرکت پیرامون توانایی اپل و به‌خصوص استیو جابز در زمینه کسب مجوزهای لازم برای عرضه محصولات در فروشگاه آیتونز صحبت کرده و به تلاش‌های اپل برای برتری در بازار اشاره می‌کند.

گیتس می‌گوید: «توانایی استیو جابز برای تمرکز روی فقط چند مؤلفه کلیدی، جذب افرادی که رابط کاربری را به درستی می‌فهمند و بازاریابی محصولات به عنوان محصولات انقلابی، اتفاقات قابل توجهی هستند. او این بار توانسته به نحوی از استعدادهایش استفاده کند تا بهتر از هر کسی دیگری مجوزهای دنیای موسیقی را در اختیار بگیرد.»

بیل گیتس آیتونز

مایکروسافت در آن زمان سعی داشت سرویس پخش موسیقی مخصوص خودش را از طریق همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک راه‌اندازی کند. مدیرعامل پیشین مایکروسافت ادامه می‌دهد: «بسیار عجیب است. شرکت‌های موسیقی سرویس‌هایی ارائه می‌کنند که به‌واقع کاربرپسند نیستند و همواره چنین بازخوردهایی دریافت کرده‌اند. ولی حالا به نحوی تصمیم گرفته‌اند به اپل اجازه دهند این سرویس‌ها را به شکلی مناسب برایشان عرضه کند.»

گیتس در این ایمیل‌ها درخواست توسعه فوری یک سیستم توزیع موسیقی را می‌دهد تا از رقیب عقب نماند. بنیان‌گذار مایکروسافت می‌گوید: «حالا که جابز این کار را انجام داده، باید خیلی زود سرویسی بسازیم که رابط کاربری و حقوق آن به‌خوبی آیتونز باشد. نمی‌دانیم چه مشکلاتی پیش رویمان است. اما فکر می‌کنم باید برنامه‌ای داشته باشیم تا ثابت کنیم که اگرچه جابز دوباره ما را پشت سر گذاشته، ولی می‌توانیم به‌سرعت حرکت کنیم و کار مشابه و بهتری انجام دهیم.»

به نظر می‌رسد مایکروسافت در مقطعی حتی ایده سرویس موسیقی با حق اشتراک را در نظر داشت، اما ایده ایده کنار رفت و آن‌ها در نهایت در سال ۲۰۰۴ سرویس MSN Music را راه‌اندازی کردند، سرویسی که در سال ۲۰۰۸ تعطیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا