سرور مجازی
فضای مجازی

مؤسسه فیچ پیش‌بینی خود را درباره تولید ناخالص داخلی جهان کاهش داد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، موسسه بین المللی اعتبارسنجی «فیچ» به دلیل اختلال در زنجیره تامین در پی بحران کرونا که هنوز بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، چشم‌انداز خود را درباره بهبود اقتصاد جهان در سال 2021 کاهش داد.

بر اساس گزارش ماه سپتامبر این مؤسسه موسوم به «چشم‌انداز اقتصاد جهانی»، تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) در سال جاری 6 درصد رشد می‌کند. این رقم جدید نسبت به پیش بینی قبلی در ماه ژوئن که 6.3 درصد بود کاهش نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: محدودیت‌های عرضه سرعت بهبود را محدود می‌کند. سهم بیشتری از رشد تقاضا در افزایش قیمت منعکس می‌شود و پیش بینی‌ها درباره تورم در ایالات متحده نیز افزایش پیدا کرده است.

افزایش نگرانی‌ها درباره ضربه موج جدید کرونا به اقتصاد جهانیهمه‌گیری کرونا 15 تریلیون دلار از تولید اقتصاد جهان کم کرده است

مؤسسه فیچ همچنین پیش بینی خود درباره رشد اقتصاد آمریکا را از 6.8 درصد در ماه ژوئن به 6.2 درصد کاهش داد، در حالی که انتظار می‌رود رشد اقتصاد چین در سال 2021 از 8.4 درصد در میان رکود بازار املاک که بر تقاضای داخلی تاثیر می‌گذارد، به 8.1 درصد برسد.

این در حالی بود که پیش بینی این مؤسسه برای رشد اقتصادی منطقه یورو در سال جاری میلادی از 5 درصد به 5.2 درصد رسید.

فیچ همچنین اعلام کرد: پیشرفت توزیع واکسن، تأثیر موج جدید ابتلا به کروناویروس بر فعالیت‌های اقتصادی در اروپا و تا حدودی کمتر در ایالات متحده را محدود کرده است. اما شیوع ویروس‌ها در جایی که نرخ واکسیناسیون پایین است، به شدت بر رشد اقتصادی تأثیر گذاشته است. این همه گیری هنوز عرضه نیروی کار را محدود کرده است.

تحلیلگران مؤسسه فیچ همچنین پیش بینی می‌کنند که محدودیت‌های عرضه جهانی و فشارهای تورمی در سال 2022 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا