سرور مجازی
فضای مجازی

هواشناسی ایران 1400/04/21| تداوم استقرار توده هوای گرم/ وقوع دمای بالای 50 درجه در برخی استان‌ها

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی و باش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

از روز سه شنبه تا پنجشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی نیز احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر مناطق یاد شده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز رگبار پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر گاهی رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی 2 روز ‌آینده وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد که در برخی ساعات احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد.

توصیف سامانه: تداوم استقرار توده هوای گرم

نوع مخاطره: وقوع دماهای 50 درجه و بالاتر

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/04/20 : خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر.

دوشنبه 1400/04/21 : خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا