سرور مجازی
فضای مجازی

سایت شرکت ساخت و توسعه هم از دسترس خارج شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعداظهر روز جمعه 18 تیر 1400 سامانه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دچار اختلال شد. صبح روز شنبه سعید رسولی مدیرعامل راه‌آن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اختلال به وجود آمده در پی انتشار خبر اختلال در سامانه‌های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بعدازظهر دیروز در پی بروز اختلالی در برخی سامانه‌های شرکت راه‌آهن همکاران فنی مشغول بررسی موضوع شدند که بخشی از این اختلال برطرف شده است.

وی با تاکید بر این‌که این اختلال در سیستم اتوماسیون به وجود آمده که هیچ گونه ارتباطی با سیر قطارها ندارد، افزود:‌ قطارها از روز گذشته تا الان که با شما صحبت می‌کنم به طور منظم بر اساس برنامه زمانبندی اعزام می‌شوند.

رسولی تاکید کرد: ایستگاههای راه آهن کشور در آرامش کامل به سر می‌برند و مسافران بر اساس برنامه زمان بندی برای سفر به ایستگاه های قطار مراجعه می کنند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برطرف شدن این مسئله تا ساعتی دیگر خبر داد و گفت: به زودی پس از طمینان از سلامت سیستم، اتوماسیون راه آهن دوباره در مدار قرار می گیرد.لذا هیچگونه اخلال در امر جابجایی مسافران قطار از دیروز تاکنون به وجود نیامده است در زمان حاضر نیز از هموطنان عزیز می توانند اقدام به خرید بلیت قطار کنند.

رسولی در پاسخ به این سوال که آیا منشأ اختلال مشخص شده است، افزود: همکاران ما در حال پیگیری موضوع هستند.

این در حالی بود که در ساعات صبح شنبه گذشته سایت وزارت راه و شهرسازی و برخی زیرمجموعه‌های ستاد این وزارتخانه نیز دچار اختلال شد. سیدقاسم بی‌نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در این‌باره به تسینم گفته بود: به‌دنبال اختلال سایبری در سیستم های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی، موضوع توسط کارشناسان فنی این وزارتخانه در حال بررسی است.

وی ادامه داد: پیش از ظهر امروز اختلال سایبری در سیستم های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی ظاهر شد که ‌به دنبال آن پورتال وزارتخانه و سایت های زیر پرتال آن از دسترس خارج شده است.

وی با بیان این‌که کارشناسان فنی در حال بررسی موضوع هستند، گفت: پس از در دسترس قرار گرفتن پورتال و سامانه‌های زیر مجموعه این پورتال، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، در حالی هنوز اختلال در سایت‌های راه‌آهن، وزارت راه و شهرسازی، مسکن مهر، معاونت مسکن و ساختمان و… برطرف نشده که سایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز از دسترس خارج شده است.

خبر تسنیم تایید شد؛ اختلال سایبری وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی استرفع اختلال سامانه شرکت راه‌آهن تا ظهر امروز/ مدیرعامل راه آهن: منشأ اختلال مشخص نیستراه‌آهن: در حال حاضر اختلالی در حرکت قطارها نداریم

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا