سرور مجازی
فضای مجازی

پهلوگیری 5 کشتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی طی روزهای آینده

– اخبار اقتصادی –

«علی‌رضا محمدی کرجی‌ران» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تشریح جزئیات محموله‌های این کشتی‌ها اظهار کرد: این کشتی‌ها شامل دو فروند کشتی حامل روغن به مجموع تناژ 71 هزار و 500 تن، یک فروند گندم به تناژ 66 هزار تن و دو فروند جو به مجموع تناژ 135 هزار تن می‌باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر کشتی‌های یاد شده هم اکنون یک کشتی حامل 66 هزار تن ذرت و کشتی دوم نیز به همین میزان گندم در حال تخلیه کالا و حمل یکسره به استان‌های مقصد هستند.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، چهار فروند کشتی حامل گندم به مجموع تناژ 276 هزار تن در راه بندر شهید رجایی هستند که تا هفته نخست مهرماه وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد.

به گزارش تسنیم، طی پنج ماهه امسال تا هفته نخست شهریورماه جاری، با پهلوگیری 32 فروند کشتی یک میلیون و 490 هزار و 63 تن کالاهای اساسی از جمله روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد 6 پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره‌گیری از تعداد 15 باب انبار مسقّف به مساحت 130 هزار مترمربع با ظرفیت بالغ بر 350 هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت 90 هزار متر مربع و ظرفیت 100 هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد 3 پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت 370 هزار تن یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/؛

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا