سرور مجازی
فضای مجازی

تورم عمده‌فروشی در ژاپن به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تورم عمده‌فروشی در ژاپن در ماه اوت به دنبال افزایش مداوم واردات مواد خام به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسید و شرکت‌ها را مجبور کرد تا هزینه‌های بالاتر خود را به خانواده‌ها منتقل کنند.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند شرکت‌های تولیدکننده به خاطر تاثیر محدودیت‌های کرونایی بر تقاضای داخلی، افزایش قیمت خود را در حد متعادلی نگه دارند. آنها عقیده دارند منتقل کردن این افزایش هزینه‌ها به کالاهای مصرفی با توجه به مصرف پایین آنها آسان نیست.

اطلاعات بانک مرکزی ژاپن نشان می‌دهد شاخص قیمت کالاهای شرکتی در این کشور 5.5 درصد در ماه اوت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این شاخص قیمتی را که شرکت‌ها برای کالاها و خدماتشان ارائه می‌دهند اندازه‌گیری می‌کند.

کاهش 11 درصدی گردش مالی روسیه و ژاپن در سه ماهه اول 2021خودروساز ژاپنی تولید خود را در آمریکای شمالی به شدت کاهش می‌دهد

این ششمین ماه پیاپی افزایش قیمت عمده‌فروشی در ژاپن بوده است. قیمت عمده‌فروشی در ماه ژوئیه 5.6 درصد افزایش داشت که سریع‌ترین روند افزایش قیمت از سپتامبر 2008 بود.

در حالی که افزایش قیمت سوخت کنترل شده، قیمت مواد شیمیایی فولاد و محصولات چوبی به خاطر بالا بودن تقاضای جهانی برای آنها بالا رفته است.

با توجه به فشار بالای هزینه‌ها بر شرکت‌های تولید کننده، قیمت واردات بر اساس ین، 29.2 درصد در ماه اوت نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

اقتصاد ژاپن است به خاطر صادرات بالا از بحران سال گذشته میلادی خارج شده ولی ادامه محدودیت‌های کرونایی دورنمای بهبود اقتصاد این کشور در در فصل تابستان را آهسته کرده است.

انتهای پیام/13

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا