سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فوتون تونلند فیس لیفت دنده‌ای به ایران آمد

نسخه فیس‌لیفت دنده‌ای فوتون تونلند در کارخانه ایران‌خودرو دیزل دیده شده و شایعاتی نیز در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن‌ها به زودی این خودرو راهی بازار کشورمان خواهد شد. تونلند فیس‌لیفت جدید احتمالا جایگزینی برای نسخه S خواهد بود.

در سال ۹۳ برای نخستین بار ایران‌خودرو دیزل نسخه ۲۰۱۲ تونلند را راهی جاده‌های کشورمان کرد. ۵ سال بعد یعنی در سال ۹۸ نسخه S این خودرو در ایران عرضه شده و حالا به نظر می‌رسد ایران‌خودرو به دنبال آن است که فیس‌لیفت ۲۰۱۹ تونلند را به کشورمان آورد.

نسخه ۲۰۱۹ فوتون تونلند آخرین فیس‌لیفت ارائه شده برای این خودرو است که در بازار جهانی کابینی مشابه به تونلندهای S و ساوانا دارد. اما گویا ایران‌خودرو دیزل طرحی دیگر را که مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده، برای نسخه جدید تونلند انتخاب کرده است.

فوتون تونلند تولیدی در داخل کشور حاصل همکاری مشترک ایران‌خودرو دیزل با کمپانی چینی فوتون بوده و بیشتر آن را به پیکاپ ایران خودرودیزل می‌شناسند. بر اساس آخرین گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) پیکاپ تونلند باکیفیت ‌ترین پیکاپ تولیدی کشور است.

شما می‌توانید شرایط فروش اعلامی برای این خودرو را از این صفحه مشاهده کنید.

فوتون تونلند فیس‌لیفت دنده‌ای چه مشخصاتی دارد؟

هنوز مشخص نیست که کدام یک از نسخه‌های بنزینی یا دیزلی و یا حتی هر دو نسخه تونلند فیس‌لیفت دنده‌ای راهی بازار کشورمان خواهد شد.

اگر نسخه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه شود احتمالا این خودرو مشخصاتی مشابه با نسخه S بنزینی خواهد داشت.

نسخه S بنزینی به یک قوای محرکه توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر مجهز است. این قوای محرکه محبوب یکی از بهترین‌ها در نوع خود محسوب شده و به جهت داشتن طول عمر بالا در بازار جهانی بسیار مورد اقبال قرار گرفته است.

اگر نسخه دیزلی راهی بازار کشورمان شود انتظار می‌رود که پیشرانه‌ای مشابه با تونلند S دیزلی داشته باشد. این خودرو از یک پیشرانه ۲٫۸ لیتری کامینز برخوردار است که می‌تواند ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

گفته‌می‌شود در هر دو نوع دیزلی و بنزینی نسخه جدید فوتون یک جعبه دنده از نوع ارتقا یافته ۵ سرعته دستی ساخته شده کمپانی آیسین نیز مشاهده خواهد شد.

از جمله امکانات این دو خودرو می‌توان به کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل سرعت در سراشیبی، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، تنظیم حالت انتقال قدرت، سنسور نور، دوربین عقب و سنسور پارک، کامپیوتر سفر، تریم داخلی جدید، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، رهیاب ماهواره‌ای، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و خفه کن موتور (در نسخه دیزل) اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا