سرور مجازی
رمز ارز

افزایش فعالیت‌ها در پروتکل رونز؛ تعداد تراکنش‌های روزانه بیت‌ کوین رکورد شکست!

افزایش فعالیت‌ها در پروتکل رونز؛ تعداد تراکنش‌های روزانه بیت‌ کوین رکورد شکست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت‌کوین تنها چند روز پس از هاوینگ ۲۰۲۴، به رکورد جدیدی در تعداد تراکنش‌های روزانه دست یافته که به راه‌اندازی پروتکل جدیدی به نام رونز (Runes) نسبت داده می‌شود.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Intotheblock، شبکه بیت‌کوین در روز سه‌شنبه موفق شد ۹۲۷ هزار تراکنش را پردازش کند و رکورد قبلی خود (۷۲۴ هزار تراکنش در دسامبر ۲۰۲۳) را پشت سر بگذارد.

رشد قابل توجه تراکنش‌های بیت‌کوین به ظهور پروتکل رونز نسبت داده می‌شود. رونز یک استاندارد توکنی جدید در بلاکچین بیت‌کوین است که از زمان راه‌اندازی، سهم قابل توجهی در تراکنش‌های این شبکه داشته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

بر اساس اطلاعات پلتفرم Dune Analytics، بیش از دو سوم (۶۸ درصد) از کل تراکنش‌های بیت‌کوین در روزهای اخیر مربوط به رونز بوده است. این رقم معادل ۲.۳۸ میلیون تراکنش است.

تحلیلگران با استناد به این آمار، استفاده همزمان از رونز در کنار تراکنش‌های سنتی بیت‌کوین را تایید می‌کنند. این تراکنش‌های سنتی شامل تراکنش‌های همتا به همتا، توکن‌های BRC-۲۰ و اوردرینالز هستند.

طبق گزارش‌ها، روز ۲۳ آوریل با بیش از ۷۵۰ هزار تراکنش، پرترافیک‌ترین روز برای رونز به شمار می‌رود. با این حال، در روز بعد شاهد کاهش قابل توجهی بودیم و تعداد تراکنش‌های رونز به ۳۱۲ هزار رسید.

کارشناسان در مورد اینکه آیا رونز می‌تواند به عنوان منبع درآمدی پایدار برای ماینرهای بیت‌کوین عمل کند یا خیر، نظرات متفاوتی دارند.

کیسی رودارمور (Casey Rodarmor)، خالق اوردرینالز، رونز را روشی کارآمدتر برای تولید توکن در شبکه بیت‌کوین نسبت به BRC-۲۰ معرفی کرده است.

با وجود مزایای ادعایی، برخی منتقدان مانند نیکیتا ژاورونکوف (Nikita Zhavoronkov) از Blockchair، معتقدند که حجم اشغال‌شده توسط تراکنش‌های رونز در بلاک‌های بیت‌کوین، این شبکه را از چشم‌انداز اولیه ساتوشی ناکاموتو به عنوان یک سیستم نقد الکترونیکی همتا به همتا، دور می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا