سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/06/20| برنت به مرز 73 دلار رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز،به دنبال کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار نفت آمریکا در نتیجه خسارات ناشی از طوفان آیدا و در حالی که امیدها به ترمیم روابط تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافته است، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

حدود سه چهارم تولید نفت در مناطق فراساحلی خلیج مکزیک یعنی حدود 1.4 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت آمریکا از اواخر ماه اوت تاکنون از مدار خارج شده است. این رقم تقریبا معادل کل تولید نفت کشور نیجریه است.

فیل فلین تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «بازار مجددا در حال تمرکز بر روی عرضه محدود نفت توسط تولیدکنندگان عمده است و این موجب افزایش مجدد قیمت نفت شده است.» وی افزود، هرچند چین در حال آزادسازی بخشی از ذخایر نفتی استراتژیک خود است، اما کاهش تولید نفت در خلیج مکزیک این آزادسازی ذخایر را خنثی کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 47 سنت معادل 2.3 درصد افزایش به 72 دلار و 92 سنت رسید.

دیروز نفت برنت تا رقم 73 دلار و 15 سنت بالا رفته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 58 سنت معادل 2.3 درصد افزایش به 69 دلار و 72 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی این هفته شاهد اندکی رشد بود. کاهش عرضه گروه اوپک پلاس و ترمیم بخشی از تقاضای جهانی سبب شده تا قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 41 درصد افزایش یابد.

عامل دیگر رشد نفت و بازارهای بورس انتشار خبر گفت وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین بوده است. این تماس تلفنی این امیدواری را ایجاد کرده که روابط دو کشور بهبود یابد و تجارت جهانی افزایش پیدا کند.

هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا افزایش داشت که این موضوع نشان دهنده بالا رفتن تولید نفت این کشور طی هفته های آینده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا