سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش تورم تولید کننده در اقتصاد آمریکا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت پرداخت شده به تولیدکنندگان آمریکا در ماه اوت بیش از حد انتظار افزایش داشت چون اختلالات مداوم در زنجیره عرضه هزینه تولید را بالاتر برده است.

اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی 0.7 درصد نسبت به ماه قبل و 8.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. غیر از از مواد غذایی و انرژی که بسیار بی‌ثبات هستند، شاخص قیمت تولیدکننده 0.6 درصد به صورت ماهانه بالا رفته و 6.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اقتصاددان‌های بلومبرگ تنها یک افزایش 0.6 درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

تبعیض نژادی در آمریکا تریلیون‌ها دلار به اقتصاد این کشور ضرر زده استمزایای بیمه بیکاری میلیون‌ها آمریکایی قطع شد

چالش‌های بسیار در سراسر خط تولید از کمبود مواد خام اولیه گرفته تا مشکلات ارسال و بالا رفتن هزینه نیروی کار، هزینه تولید کنندگان را در آمریکا بالا برده است. بسیاری از شرکت‌ها این هزینه‌ها را از طریق افزایش قیمت طی ماه‌های اخیر به مشتریان انتقال داده اند که باعث بالا رفتن تورم شده است.

سود ده ساله خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته، ارزش دلار همچنان پایین است و شاخص اس پی 500 در معاملات امروز صبح بالا رفته است.

قیمت‌های تولیدکننده به جز مواد غذایی، انرژی و خدمات تجاری که بی‌ثباتی بالایی دارند، 0.3درصد نسبت به ماه قبل و 6.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

تولیدکنندگان در سراسر دنیا قیمت‌های خود را در بحبوحه افزایش قیمت کالاها و حمل و نقل بالا برده‌اند. گزارشات نشان می‌دهد قیمت پرداخت شده به تولیدکنندگان چینی هم در ماه اوت بیشترین افزایش را طی 13 سال گذشته داشته است.

انتهای پیام/8

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا