سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

سنجاق: نصب و راه‌اندازی آسانسورهای هیدرولیک خانگی

آسانسورهای هیدرولیک، از انواع آسانسورهای سنگینی هستند که به شکل اختصاصی برای استفاده مکرر و طولانی مدت ساخته شده‌اند. این آسانسورها بسیار بی‌صدا هستند و نرم و روان حرکت می‌کنند. اگر شما هم برای ساختمانی پر رفت و آمد با تعداد طبقات بالا به دنبال انتخاب آسانسور هستید؛ حتماً به سراغ نصب و راه‌اندازی آسانسورهای هیدرولیک خانگی بروید. ما در این مقاله از سنجاق به معرفی این نوع آسانسور می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب و راه اندازی آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال شرکت نصب و راه اندازی آسانسور در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب و راه اندازی آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

طرز کار آسانسورهای هیدرولیک

این سیستم به کمک یک پمپ هیدرولیک بسیار قوی متصل به سیلندر کار می‌کند. در واقع این سیلندر است که باعث بالا و پایین شدن پیستون می‌شود و در نتیجه کابین آسانسور به حرکت می‌افتد. هنگامی که فرمان حرکت با فشردن کلید آسانسور صادر می‌شود؛ تحت فشار سیال هیدرولیک به داخل سیلندر پمپ شده و در نتیجه کابین آسانسور بالا می‌رود.

برای حرکت در جهت پایین، کنترل کننده دریچه‌ای را در مخزن هیدرولیک باز می‌کند که پس از نزدیک شدن به طبقه پایین، فشار را به آرامی آزاد می‌کند. از آنجا که این نوع آسانسور می‌تواند به سادگی با باز کردن یک شیر کنترل و کمک گرفتن از نیروی جاذبه حرکت کند؛ برای استفاده مکرر بسیار کارآمد است. خوشبختانه حتی در صورت قطعی برق نیز می‌توان با کمک گرفتن از باتری پشتیبان عملکرد خودکار آسانسور را فعال کرد.

آسانسورهای هیدرولیکی می‌توانند تا ۶ توقف را پشتیبانی کنند. خوشبختانه این آسانسورها از تنوع بالایی برخوردارند. شما می‌توانید در هنگام نصب و راه‌اندازی آسانسور شکل و مدل کابین دلخواهتان را انتخاب کنید.

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، نصب و راه‌اندازی آسانسور چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • قیمت آسانسور هیدرولیک
  • نصب و راه‌اندازی
  • چیدمان تجهیزات، طراحی و اتاق ماشین
  • سبک کابین و جزئیات پایانی
  • ساخت اسکله
  • درها و انواع درب فرود
  • خدمات سرویس و نگهداری از آسانسور شما

ابتدا داخل آسانسور هیدرولیک سوار شوید تا ببینید هنگام حرکت در بین طبقات چه عملکردی دارد. آسانسورهای سبک‌تر و کوچک‌تر برای ساختمان‌های ۳ طبقه مناسب‌اند. اتاق ماشین در زیرزمین نصب می شود. ورودی در اغلب در این مدل‌ها شفاف و روشن است. خوشبختانه این مدل برای افرادی که به دنبال سبک‌هایی با ظاهر باز هستند مناسب است. اغلب این آسانسورها صدای بسیار ناچیزی تولید کرده و عملاً بی‌صدا هستند.

هزینه آسانسور هیدرولیک

درست است که آسانسورهای هیدرولیک، در مقایسه با سایر انواع آسانسورهای خانگی قیمت بالاتری داند. شک نکنید که صرف هزینه‌های بالا برای خرید یک آسانسور هیدرولیک بدون شک یک سرمایه‌گذاری موفق است. البته هزینه‌ای که باید بپردازید متناسب با عوامل مختلفی همچون تعداد طبقات، تعداد ورودی‌های آسانسور، طراحی و همین طور امکانات ویژه آن متغیر است.

اغلب آسانسورهایی که برای دوطبقه طراحی می‌شوند؛ یک کابین استاندارد و تنها یک در ورودی دارند. شما می‌توانید مناسب با نیاز خودتان از شرکت‌های سازنده بخواهید تا آسانسور شما را کاملاً سفارشی طراحی کرده و بسازند.

ویژگی‌های ایمنی در نصب و راه‌اندازی آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیکی یکی از ایمن‌ترین آسانسورهای شناخته شده در صنعت هستند. طرز کار این آسانسورها به شکلی است که چندین تنظیمات داخلی دارند تا در برابر بسیاری از خرابی‌ها کاملاً ایمن باشند. خوشبختانه یکی از ویژگی‌های خاص این آسانسورها این است که اغلب برای ساختمان‌های خاص شخصی‌سازی می‌شوند. این آسانسورها در زمان حرکت و جابه‌جایی کاملاً دقیق هستند و همیشه درست در جای خودشان باز می‌شوند. آسانسورهای هیدرولیک مجهز به سوئیچ کنترل جریان هستند که در زمان پایین آمدن آسانسور، از سرعت گرفتن غیرمجاز آن جلوگیری می‌کند. تایمر و پمپ نیز کمک می‌کند تا در زمان توقف سیستم ترمز لحظه‌ای خیلی سریع و دقیق کار کند.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آسانسور هیدرولیک، آسانسور هیدرولیک طناب دار است. این آسانسورها با سیلندر کوتاه‌تری طراحی می‌شوند. این آسانسورها برای ساختمان‌های مسکونی بسیار مناسب هستند و همین‌طور بهتر است در خانه‌هایی نصب شوند که ارتفاع استانداردی از زمین داشته باشند.

بین ریل‌های راهنما نیز فاصله زیادی وجود دارد. این امر در کیفیت سواری و ثبات کابین هنگام حرکت بین طبقات بسیار مهم است. ریل‌های راهنما پایه هر سیستم آسانسور هستند، فضای وسیع‌تر حرکت پهلو به پهلو کاهش می‌یابد. در این مدل ریل‌های سمت چپ و راست تقریباً مماس با دیوارهای پیرامونی هستند. همانند سایر محصولات، آسانسورهای خانگی توسط تولیدکنندگان مختلف با درجات مختلف کیفیت و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند. هنگام انتخاب تولیدکننده به سراغ بهترین‌ها بروید.

چیدمان و طراحی تجهیزات

با وجود تفاوت‌های ظاهری، آسانسورهای خانگی شباهت‌های زیادی نیز دارند. البته اغلب آن ها عمدتاً کوچک‌تر و مناسب برای فضای داخلی آپارتمان ساخته شده‌اند. ابعاد و اندازه‌های استاندارد اتاقک کابین و همین طور سرعت حرکت نیز تماماً بر اساس استانداردهای مصوبه اجرا می‌شوند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید آسانسورهای هیدرولیک برای قرار دادن مجموعه کنترل و پمپ، نیاز به یک اتاق ماشین جداگانه دارند. اتاق ماشین معمولاً در پایین‌ترین طبقه و در مجاورت بالابر آسانسور قرار می‌گیرد. ابعاد و مشخصات آسانسور مسکونی هر تولید کننده با دیگری متفاوت است.

تعمیر و نگهداری آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک باید تعمیر و نگهداری منظمی داشته باشند و سالانه از نظر عملکرد بررسی شوند. در حالی که این نوع آسانسور بسیار قابل‌اعتماد است، اما بهتر است درست مانند هر گونه وسیله برقی دیگر، به شکل سالیانه عملکرد آسانسور را مورد بررسی قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا از خرابی احتمالی در آینده جلوگیری شود. برای این کار حتماً به سراغ شرکت‌های ویژه و افراد متخصصی باشید که در زمینه مکانیک و هیدرولیک تخصص دارند. البته ممکن است شرکتی که از آن آسانسور را خریداری کرده‌اید؛ چنین خدماتی را به شما ارائه دهد. تعمیر و نگهداری آسانسور شامل بررسی کامل آسانسور، سیستم‌های کنترل، بازرسی پمپ هیدرولیک، بررسی کیفیت سواری و سرعت تنظیم سطح است.

کابین و تکمیل جزئیات

این که داخل آسانسور شما چه شکل و شمایلی داشته باشد به خودتان بستگی درد. شما می‌توانید رنگ و نوع مواد به کار برده شده داخل کابین آسانسور را انتخاب کنید. اینکه دلتان می‌خواهد روکش فلزی داشته باشد یا خیر. البته برای مدل‌های لوکس نیز روکش‌های چوب خاص در بازار موجود است که می‌توانید به سراغشان بروید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا