سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

توییتر ویژگی Communities را در رقابت با گروه‌های فیسبوک معرفی کرد

توییتر قابلیت جدید «Communities» را با هدف فراهم کردن فضایی برای تبادل نظر کاربران درباره موضوعات مختلف و در رقابت با گروه‌های فیسبوک معرفی کرد. این ویژگی در حال حاضر تنها در دسترس تعداد محدودی از کاربران iOS و وب این پلتفرم قرار دارد ولی انتظار می‌رود به زودی برای کاربران اندروید نیز فعال شود.

توییتر با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد در حالی که به دنبال گسترش ویژگی Communities است، اما هنوز آن را در دسترس همه کاربران نیز قرار نداده است.

توییتر

ویژگی جدید توییتر در حال حاضر به شیوه ارسال دعوتنامه عمل می‌کند و کاربران می توانند آن را ایجاد و مدیریت کنند. همچنین سازندگان چنین فضاهایی می‌توانند تعداد نامحدودی از کاربران را به گروه خود دعوت کنند. کاربران به محض ورود به یک انجمن، ۵ دعوتنامه دریافت خواهند کرد و می‌توانند اعضای جدیدی را دعوت کنند. اعضای Community با استفاده از گزینه‌های این قابلیت می‌توانند توییت‌های خود را برای تمام فالوورها یا افرادی که عضو یک انجمن خاص هستند، به اشتراک بگذارند.

همچنین توییت‌های به اشتراک گذاشته شده در یک Community، در صفحه اصلی سایر اعضای گروه نیز نمایش داده خواهد شد. این توییت‌ها در پروفایل کاربران دیده نخواهند شد. البته انجمن‌های توییتر کاملا خصوصی نیستند و دیگران نیز می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند، اما فقط اعضا توانایی حضور در بحث‌ها را دارند. البته انتظار می‌رود توییتر در آینده قابلیت خصوصی‌سازی یک انجمن را نیز فراهم کند.

نکته مهم ویژگی جدید توییتر این است که در این جوامع ادمین باید محتوای مورد بحث را مدیریت کند. با توجه به اینکه تمام افراد می‌توانند توییت‌های یک انجمن را مشاهده کنند، امکان ثبت گزارش نیز برای آن‌ها وجود دارد. طبق راهنمای ارائه شده از سوی توییتر، در هر مرحله نیز کاربران می‌توانند یک انجمن را ترک کنند. ادمین‌ها نیز می‌توانند اعضای انجمن را به دلیل نقض هر یک از قوانین حذف کنند.

کاربران گوشی‌های iOS از طریق نوار ناوبری و کاربران نسخه وب از طریق نوار کنار صفحه می‌توانند به گزینه Communities یا همان انجمن‌ها دسترسی داشته باشند. هم اکنون تعداد انگشت‌شماری از انجمن‌ها مانند #DogTwitter و #SkinCareTwitter در دسترس کاربران قرار گرفته اما توییتر در نظر دارد طی هفته‌های آینده تعداد بیشتری از آن‌ها را ایجاد کند. به همین منظور علاقه‌مندان به راه‌اندازی یک انجمن می‌توانند در وب‌سایت توییتر درخواست خود را ثبت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا