سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ریلمی ۸s 5G اولین موبایل مجهز به چیپ دیمنسیتی ۸۱۰ معرفی شد

ریلمی به صورت رسمی از دومین گوشی سری «ریلمی ۸» تحت عنوان ۸s 5G رونمایی کرد. گوشی جدید این شرکت اولین دستگاهی است که از تراشه دیمنسیتی ۸۱۰ بهره می‌برد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی عالی، نمایشگر با نرخ تازه‌سازی خوب، دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری بزرگ با پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد.

ریلمی ۸s 5G از نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD بهره می‌برد که روزنه مخصوص دوربین سلفی آن در بالا سمت چپ نمایشگر قرار گرفته است. وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل +Full HD، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز از جمله ویژگی‌های قابل توجه نمایشگر این گوشی است. همچنین ریلمی برای امنیت کاربران خود، ویژگی‌هایی مانند سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل و حسگر اثر انگشت تعبیه شده روی دکمه پاور را ارائه کرده است.

ریلمی 8s

در زیر کاپوت، تراشه ۶ نانومتری دیمنسیتی ۸۱۰ قرار گرفته که از مودم ۵G نیز بهره می‌برد. همچنین چیپ این دستگاه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 همراه شده است. همچنین با استفاده از کارت microSD کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه آن را ارتقا دهند. ریلمی ۸s 5G همچنین حداکثر ۵ گیگابایت رم مجازی به کاربران خود ارائه می‌کند.

دوربین سلفی این دستگاه ۱۶ مگاپیکسل است و روی پنل پشتی آن شاهد ماژول دوربین مربعی شکلی هستیم که سه سنسور را در خود جای داده است. این سه سنسور شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و لنز عمق ‌سنج ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

در بخش نرم‌افزار نیز ریلمی ۸s 5G به همراه سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری ریلمی UI 2.0 روانه بازار خواهد شد. در نهایت گوشی جدید شرکت چینی از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات Dart Charge بهره می‌برد.

گزینه‌های مختلف این گوشی با قیمت‌های زیر و رنگ‌های آبی و بنفش از تاریخ ۲۲ شهریور روانه بازار هند خواهد شد:

  • ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی – ۲۴۴ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی – ۲۷۲ دلار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا