سرور مجازی
فضای مجازی

روسیه برای به رسمیت شناختن ارزهای مجازی آماده نیست

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت کشورش برای به رسمیت شناختن بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی آماده نیست چون برابر دانستن ارزهای مجازی با پول، به سیستم مالی روسیه آسیب می‌رساند.

وی در گفتگو با خبرنگاران، بیت کوین را یک «شِبه ارز» نامید و گفت:«مطمئناً روسیه برای چنین اقداماتی آماده نیست و در حال حاضر هیچ دلیلی برای به رسمیت شناختن ارزهای مجازی وجود ندارد».

وی ادامه داد:«اگر هدف پذیرش کامل ارزهای مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت باشد، برابر دانستن ارزهای مجازی با ابزارهای مالی چیزی جز آسیب رساندن به سیستم مالی و اقتصادی به دنبال نخواهد داشت».

السالوادور بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت می شناسدقیمت بیت کوین به حدود 52 هزار دلار رسید

روسیه در ژوئن 2020 قانونی را مبنی برتحت کنترل در آوردن سرمایه‌های دیجیتال تصویب و بانک مرکزی روسیه طرح های خود را برای مطالعه خطرات سرمایه گذاری در ارز های مجازی اعلام کرد. رئیس بانک مرکزی روسیه در ژوئن 2021 در مورد سرمایه گذاری در ارزهای مجازی هشدار داد و آن را خطرناک ترین استراتژی اقتصادی نامید. اخیراً قوانینی در ممنوعیت مالکیت سرمایه های مجازی توسط مقامات و اجبار کاندیداهای انتخابات برای گزارش داراییهای مجازی آنها تصویب شده است.

بانک مرکزی روسیه در ژوئیه از بازارهای بورس داخلی خواست سهام شرکت های مرتبط با ارزهای مجازی را به‌خاطر بی‌ثباتی بالا، شفافیت پایین و سایر خطرات مربوط به سرمایه های دیجیتال قبول نکنند. این بانک تاکید دارد ارزهای مجازی برای مردمی که تجربه و دانش کافی در این زمینه ندارند مخاطره آمیز خواهند بود.

علی رغم این هشدارها، ارزهای مجازی مخصوصا بیت کوین بسیار مورد استفاده شهروندان و فعالان سیاسی و روزنامه نگاران مستقل روسیه هستند.

ولی کشورهای دیگر تمایل بسیاری به استفاده از ارزهای مجازی نشان داده‌اند. السالوادور اولین کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت قانونی پذیرفته است.کوبا هم در ماه گذشته میلادی طی یک قطعنامه رسمی ارزهای مجازی را برای پرداخت در این جزیره قانونی اعلام کرد.

انتهای پیام/1

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا