سامانه مدیریت مالی ساختمان
امروزه و باتوجه به گسترش زندگی شهرنشینی و آپارتماننشینی، رسیدگی به امور آپارتمان و مجتمع به یکی از معضلات مهم و اصلی تبدیل شده است. به این صورت که ممکن است روزانه درگیری بر سر موضوعات متفاوتی بین اهالی آپارتمان صورت بگیرد. در چنین مواقعی وجود یک مدیر توانا و سیستم مدیریتی مدرن و مناسب میتواند به شدت تاثیرگذار باشد.
سامانه مدیریت مالی ساختمان، راه حل مشکلات آپارتمان نشینی
یکی از راههایی که معمولا مدیران آگاه و حرفهای برمیگزینند، استفاده از سامانه مدیریت مالی و خدمات ساختمان است. بهرهمندی از چنین برنامههایی تاثیر زیادی بر حل مشکلات ساختمان داشته و کمک زیادی به مدیر آپارتمان در پیشبرد اهدافش میکند. ما نیز تصمیم گرفتهایم مقالهی امروز را به مزایای یک سامانه مدیریت مالی و خدمات ساختمان معتبر و مطمئن اختصاص دهیم و تاثیر مثبت آن در نحوهی مدیریت آپارتمان را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.
مشکلات مدیریت ساختمان
به طور کلی مدیریت یک مجموعه، عملی پیچیده و سرشار از ابهام بوده که نیازمند تعیین دورنمایی مورد تایید و مناسب است. چنانچه شخص مدیر نتواند مسائل را به درستی سازماندهی کند و راه حل درستی برای مشکلات ارائه دهد، به طور قطع درگیر مسائل و مشکلات فراوانی میشود. این موضوع سبب نارضایتی افراد مجموعه شده و مدیر را به فردی نالایق تبدیل میکند. تمامی این مسائل در مورد مدیریت ساختمان و ساکنین نیز صادق بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعملها و ارائه راهحلهای نامناسب، مشکلات عدیدهای بهوجود خواهد آمد.
اهالی یک ساختمان در طول سکونتشان در آپارتمان با چالشهای متفاوتی دستوپنجه نرم میکنند. چالشهایی نظیر مدیریت و پرداخت شارژ، رسیدگی به امور ساختمان، مشاجره میان همسایگان، تعیین وضعیت مالی آپارتمان، قوانین مربوط به استفاده از مشاعات و… از این دست هستند. معمولا ساکنین مجموعه برای رسیدگی بهتر و بهموقع به این امور، یک مدیر را از میان خود برمیگزینند. بدیهی است نخستین شخصی که با این چالشها و درگیریها روبهرو خواهد شد کسی نیست جز مدیر ساختمان زیرا باید مسائل را طوری پیش ببرد که بهترین نتیجه حاصل شود؛ اما این روند همیشه موفقیتآمیز نبوده و به دلایل متنوعی با شکست روبهرو میشود.
ارائه راهحل
در طی سالها تکنیکهای مدیریتی فراوانی در خصوص مدیرت ساختمان ارائه شده است که به دلیل کامل نبودن این تکنیکها، معمولا به صورت مقطعی پاسخگو بوده و در نهایت همهچیز به روند سابق خود بازگشته است. چند سالی است توسعهدهندگان و برنامهنویسان سعی در ارائهی راهحلی نو برای جلوگیری از ناکام بودن تکنیکها و ایدههای مدیریتی ساختمانها و مجتمعها دارند. یکی از موفقترین تلاشهای صورت گرفته، ایجاد سامانه مدیریت مالی و خدمات ساختمان است.
وظیفهی اصلی یک سامانه مدیریت مالی و خدمات ساختمان، تسهیل کار، شرح وظایف مدیریت، نظم بخشیدن به امور ساختمان، انجام محاسبات مالی ساختمان و مدیریت شارژ ساکنین است. مانیار یکی از سامانههای معتبر مدیریت مالی و خدمات ساختمان است که با کمک آن مدیر ساختمان به خوبی از پس انجام امور مجتمع برآمده و مسائل آپارتمان را به راحتی هرچه تمامتر سر و سامان میدهد. این سامانه نه تنها برای مدیر بلکه برای کلیه ساکنین مفید و کاربردی است. چراکه به دلیل ویژگیهای متنوع، برخی ارتباطات مستقیم بین ساکنین کمتر شده و همگی تنها با شخص مدیر در ارتباط خواهند بود و همین موضوع باعث کاهش چالشها و آرامش بیشتر ساختمان و ساکنین آن میشود.
ویژگیهای سامانه مدیریت مالی ساختمان مانیار
از جمله امکانات مانیار میتوان به مدیریت امور مالی، محاسبه شارژ، ایجاد ارتباط بین مدیریت و ساکنین، سهولت در پرداخت شارژ، نظم بخشیدن به استفاده از مشاعات و… اشاره کرد. هدف سامانه مدیریت مالی مانیار ایجاد ساختاری حرفهای، کاربردی و در عین حال ساده برای مدیریت ساختمانها، برجها ، مجتمعهای مسکونی و تجاری با شیوهای نوین و مبتنی بر فناوری و دانش است. از جمله امکانات کاربردی و اصلی سامانه مدیریت مالی ساختمان مانیار برای مدیر ساختمان و ساکنین، میتوان موارد زیر را عنوان کرد:
امکانات مدیر ساختمان
- ثبت درآمد و هزینها
- دسترسی به انواع گزارشات عمومی و حسابداری
- امکان برگزاری رایگیری آنلاین
- پیگیری درخواستهای ساکنین از طریق بخش ارتباط با مدیر
- استفاده از فرمولهای متنوع محاسبه شارژ
- امکان مدیریت همزمان چند ساختمان
- امکان تیپبندی واحدها و ثبت اطلاعات ساکنین و مالکین به صورت تفکیک شده
امکانات اهالی ساختمان
- مشاهده اخبار ساختمان در تابلو اعلانات دیجیتال
- مشاهده اطلاعات آماری و نمودارهای مقایسهای گردش مالی ساختمان
- مشاهده وضعیت درآمدها و هزینههای ساختمان
- مشاهده فهرست بدهکاران ساختمان
- پرداخت آنلاین شارژ
- پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان
چرا مانیار؟
باتوجه به گسترش استفاده از سامانههای مدیریتی شارژ مجتمع، یک فضای رقابتی میان توسعهدهندگان این گونه خدمات ایجاد شده است. در چنین فضای رقابتی هر یک از ارائهدهندگان خدمات، سعی در ارائهی بهترین خود را دارند؛ اما همیشه فاکتورهایی باقی میمانند که تبدیل به ارزشهای کلیدی یا مزایای رقابتی بین برندها میشوند. از جمله مزیتهای رقابتی سامانه مدیریت مالی ساختمان مانیار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- رایگان بودن استفاده بخش زیادی از خدمات مانیار
- سادگی و سهولت استفاده بدون نیاز به دانش حسابداری
- امکان دسترسی به سامانه در هر زمان، مکان و با هر ابزاری
- خدمات پشتیبانی خوب و تمام وقت
- حفظ امنیت اطلاعات و دادههای کاربران
جمعبندی
در آخر تصمیم به استفاده از چنین سامانههایی منوط به نظر مثبت تمامی اهالی ساختمان و نیازهای مجموعه است. توصیه میکنیم اگر مدیریت ساختمان برایتان کاری دشوار و زمانبر است حداقل یک دورهی یک ماهه به صورت رایگان از تمامی خدمات سامانه مدیریت مالی ساختمان مانیار، به صورت آزمایشی استفاده کنید. اینکار به شما کمک میکند تا با امکانات، سهولت استفاده و قابلیتهای این سامانه بیشتر آشنا شوید و تصمیم حسابشدهتری برای مدیریت ساختمان خود بگیرید.