سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گزارش اسنپ‌‌فود به مناسبت گذر از ۱۰۰ میلیون سفارش: پیتزا محبوب‌ترین غذای ایرانیان است

اسنپ فود خبر از ثبت رکورد جدیدی در این پلتفرم داده و اعلام کرده که هم‌اکنون تعداد سفارش‌های ثبت شده در این پلتفرم از صد میلیون عبور کرده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی اسنپ فود؛ این مجموعه با اعلام خبر «ثبت سفارش صد میلیونیم» تاکید کرد که این مجموعه همواره قصد دارد تا ایرادات فعلی را برطرف کند و هر روز به پیشرفت و توسعه محصول فکر می‌کند تا تجربه کاربری بهتری برای مشتریان خود رقم بزند. این مجموعه به مناسبت ثبت رکورد گذر از ۱۰۰ میلیون سفارش ثبت شده، آمارهایی را از این مجموعه منتشر ساخته که برخی از آنها جالب توجه هستند.

بر اساس آماری که منتشر شده تاکنون در ۱۰۰ میلیون سفارش ثبت شده در اسنپ‌فود ۳۴۱.۱۵۷.۲۸۲ (بیش از ۳۴۱ میلیون) آیتم سفارش داده شده است. این به این معناست که به صورت میانگین، هر سفارش دارای سه یا چهار آیتم بوده است. همچنین تا به امروز ۱۲۵۴۳ پیک در این مجموعه حضور داشتند تا سفارشات را به دست مشتریان برسانند.

بر اساس گزارشی که منتشر شده، مجموع مسافتی که پیک‌های اسنپ‌فود تاکنون برای رساندن سفارشات به دست مشتری‌ها طی کرده‌اند، رقم ۹۷.۴۳۹.۰۳۰.۴۲۰ متر یا ۹۷/۵ میلیون کیلومتر بوده است. این مسافت با ۱۲۶ بار رفت و برگشت به ماه برابر است. همچنین گفته شده تنها طی ۲ سال گذشته، تعداد تماس‌هایی که با پشتیبانی اسنپ‌فود برقرار شده، ۶۷.۱۲۷.۷۲۵ تماس (بیش از ۶۷ میلیون تماس) است. باید گفت در طی این ۲ سال، زمانی که مشتریان با تیم پشتیبانی در حال مکالمه بوده‌اند نیز ۳.۸۳۸.۲۰۷.۸۵۲ ثانیه برابر با بیش از ۱۲۱ سال مکالمه تلفنی بوده است.

پرفروش‌ترین محصول اسنپ‌فود در تمام سالهای فعالیت این استارتاپ «پیتزا» بوده و پرفروش‌ترین آیتم سوپرمارکتی نیز شیر بوده است. از میان تمام میوه‌ها و سبزیجات موجود، گوجه‌فرنگی رتبه اول پرفروش‌ترین آیتم را به خود اختصاص داده است. همچنین پرفروش‌ترین نوع نان در اسنپ‌فود تاکنون نان سنگک به شمار می‌رود. محبوب‌ترین نوشیدنی نیز نوشابه بوده که بنا به گزارش اسنپ فود تاکنون ۱۸.۲۱۱.۹۱۴ لیتر (بیش از ۱۸ میلیون لیتر) نوشابه سفارش داده شده است و این رقم در نوشیدنی «دوغ» به ۳.۵ میلیون لیتر می‌رسد.

در میان غذاهای فست فودی، پیتزا با ۲۵.۵۷۳.۵۹۶ بار سفارش (بیش از ۲۵/۵ میلیون بار سفارش) صدرنشین بوده و پس از آن به ترتیب همبرگر با ۹.۹۸۰.۴۵۰ بار سفارش (حدود ۱۰ میلیون بار سفارش) و هات داگ با ۵.۷۵۶.۰۱۵ بار سفارش (بیش از ۵/۵ میلیون بار سفارش) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

از آنسو در میان غذاهای برنجی و خورشتی ایرانی نیز قرمه‌سبزی ۲.۳۰۸.۳۷۲ (حدود ۲/۵ میلیون سفارش) پرچمدار است. اما مقایسه عدد سفارش پیتزا ۲۵ میلیون با قرمه سبزی با ۲/۵ میلیون جالب توجه است. در واقع میزان سفارش پیتزا ده برابر سفارش قرمه‌سبزی بوده است.

در بخش شیرینی جات نیز اسنپ فود اعلام کرده تا کنون ۵۷۸.۲۲۱ عدد کیک، ۱۴۳.۳۲۵ کیلوگرم نان خامه‌ای و ۱۰۴.۲۸۴ کیلوگرم شیرینی ناپلئونی سفارش داده شده است. اسنپ فود در بخش دیگر گزارش خود به آمار فروش نان اشاره کرده و گفته نان سنگک با ۵.۹۱۰.۹۹۳ سفارش (حدود ۶ میلیون سفارش) پیشتاز بوده و به دنبال آن نان بربری با ۱.۵۵۰.۳۷۵ سفارش (بیش از ۱/۵ میلیون سفارش) قرار دارد.

اسنپ فود بیش از ۱۲ سال عمر دارد و در اوایل کار خود با نام زودفود فعالیت می‌کرد و سپس با پیوستن به گروه اینترنتی ایران جایگزین سرویس «بدوفود» این گروه شد و بعد از مدتی نیز به اسنپ فود تغییر نام داد. امروزه این سرویس ، در ۲۰۰ نقطه از ایران، نزدیک به هشت سرویس مختلف را ارائه می‌کند؛ سرویس‌هایی مانند سفارش از نانوایی‌ها که نخستین بار است با این گستره و کیفیت ارائه می‌شوند.

با ایجاد اسنپ اکسپرس، اکنون بیش از نیمی از سفارش‌ها با شبکه ارسال خودمان انجام می‌شود. روابط عمومی اسنپ فود در بیانیه خود اعلام کرده که «کسب‌و‌کاری که روزگاری ۱۰۰ سفارش روزانه داشت، اکنون به بیش از صد هزار سفارش روزانه رسیده است و اکنون سفارش شماره ۱۰۰ میلیون آن ثبت شده است.» این مجموعه همچنین تعداد کارمندان خود را بیش از ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده و تاکید داشته این گروه جوان (با میانگین سنی ۲۷ سال) در تلاش هستند تا کیفیت خدمات و سرویس را بالاتر ببرند.

رئیس هیئت مدیره اسنپ‌فود چندی پیش در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد آنها فعلا قصد اضافه کردن سرویس جدیدی به مجموعه‌شان را ندارند و می‌خواهند روی کیفیت سرویس خود کار کنند. به گفته «مهرداد عبدالرزاق» آنها تمرکز خود را روی دو حوزه غذا و سوپرمارکت قرار داده‌اند و به دنبال رشد عمودی سرویس‌های موجود هستند از همین روی شاهد اضافه شدن سرویس جدیدی تا اطلاع ثانوی به اسنپ‌فود نخواهیم بود. او در این مصاحبه اینستاگرامی در برنامه آنتک دیجیاتو همچنین ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با بهبود قابلیت سرویس‌دهی، مدیریت انتظارات و واقعیات بتوانند وزن خاطرات خوش کاربران‌شان با اسنپ‌فود را افزایش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا