سرور مجازی
فضای مجازی

بازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به آسمان سنگاپور

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای بوئینگ 737 مکس بیش از دو سال پس از زمین گیر شدن به آسمان این کشور باز خواهند گشت.

به گفته این سازمان، مجوز پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس بر اساس پیروی اپراتورهایی مانند خطوط هوایی سنگاپور از دستورالعمل‌های قابلیت پرواز و الزامات آموزشی خدمه، صادر شده است.

سنگاپور مجوز پرواز این مدل هواپیما را در مارس 2019 به دنبال دو سقوط مرگبار لغو کرد. صدور مجوز بازگشت این هواپیما در مالزی ماه‌ها پس از بازگشت آن به آسمان ایالات متحده و اروپا و به دنبال لغو دستور زمین گیر شدن آن در سایر کشورها، از جمله استرالیا، فیجی، ژاپن، هند و مالزی صورت گرفت.

بوئینگ 10 فروند هواپیمای مکس 737 تحویل مشتریان دادبرنامه بوئینگ برای افزایش تولید هواپیمای مکس 737هواپیماهای مکس 737 یک بار دیگر زمین گیر شدند

چین بزرگترین بازار مسافرت‌های هوایی منطقه است که هنوز مجوز بازگشت بوئینگ 737 مکس را صادر نکرده است، هرچند ماه گذشته بوئینگ پروازهای آزمایشی را در این کشور انجام داد.

خطوط هوایی سنگاپور در ماه می‌اعلام کرد که دارای 6 فروند از این مدل هواپیما است و قصد دارد 8 فروند دیگر را در سال مالی منتهی به 31 مارس 2022 تحویل بگیرد.

این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه اعلام کرد که در هفته‌های آینده به همکاری نزدیک خود با سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور و سایر تنظیم کننده‌ها برای رعایت الزامات بازگشت این هواپیما به خدمات تجاری خود ادامه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی افزود که جزئیات بیشتر در مورد پروازهای 737 مکس متعاقباً اعلام خواهد شد.

در سال 2019، شرکت آمریکایی بوئینگ تحویل هواپیماهای 737 مکس به مشتریان خود را به دلیل زمین گیر شدن موقت در پی دو سقوط مرگبار در مدت حدود شش ماه، (در اندونزی در اکتبر 2018 و اتیوپی در مارس 2019) متوقف کرد.

علت هر دو سانحه سقوط این هواپیما، ویژگی‌های مانوری آن اعلام شد. پس از آن، پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در سراسر جهان متوقف شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا