سرور مجازی
اخبار آی تی

پنجمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، در این رویداد بیش از ۱۸ سخنران داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، اسپانیا، آلمان و … آخرین و بروزترین دستاوردهای خود را ارائه خواهند داد و علاقه‌مندان می‌توانند در هر کجای کشور به صورت مجازی از این مباحث استفاده کنند.

برنامه جانبی این رویداد شامل "آگاهی از ساختار و عملکرد مغز"، "نورون‌ها و راز و رمز آن‌ها: سیگنال‌های مغزی"، "مغز منعطف: تحریک مغزی"، "منظره شگفت‌انگیز مغز: تصویربرداری تشدید مغناطیسی مغز" است که در چهار هفته و در هر هفته یک حوزه از این علم را در برمی‌گیرد و از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد.

در این رویداد به‌طورکلی ۳۵ مقاله دریافت و پس از داوری، ۱۳ مقاله جهت ارائه به صورت پوستر و ۶ مقاله به صورت ارائه شفاهی پذیرفته شد.

در اختتامیه این رویداد برندگان مسابقات تحلیل داده های طیف نگاری مادون قرمز(fNIRS) که با محوریت بررسی حافظه کاری و واسط مغز و رایانه به صورت ملی برگزار شد، اعلام و جوایز آنها اهدا می‌شود.

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در تلاش است تا در شرایط سخت و فراگیر کرونا بتواند در راستای بالا بردن سطح آگاهی محققان این حوزه گام بردارد و از تلاش خود برای ترویج این دانش از پای ننشیند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا