سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مرسدس بنز EQE 2022 رسما معرفی شد؛ اولین نسخه برقی از E کلاس

مرسدس بنز با رونمایی از محصولات تمام برقی جدید خود در نمایشگاه خودروی مونیخ یک گام اساسی برداشت و مهم ترین محصول رونمایی شده نیز بدون هیچ گونه شکی مرسدس بنز EQE است.

EQE را باید برادر کوچک تر EQS قلمداد کرد. این محصول بر پایه پلت فرم EVA2 قرار دارد و از اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان رقیب بی ام و i4، پولستار ۲ و حتی تسلا مدل ۳ روانه بازار می‌شود. انتظار می‌رود که برچسب قیمت پایه این محصول برابر با ۶۰ هزار پوند باشد و در نتیجه در بین E کلاس معمولی و EQS برقی قرار می‌گیرد.

طراحی ظاهری

به طور کاملا مشخصی زبان کلی طراحی مشابه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی EQS است. جلو پنجره مشکی یک تکه که به صورت زاویه دار طراحی شده‌است. اورهنگ (فاصله از نوک خودرو تا چرخ) کوتاه چه در بخش جلو و چه در بخش عقب، استفاده حداقلی از پنل‌های بدنه در کنار چرخ های ۱۹ تا ۲۱ اینچی..نشان دهنده یک کارکتر ورزشی و اسپرت است که مرسدس بر روی این مسئله در کلاس E خود نیز تاکید دارد.

طراحی کلی خودرو به خوبی نشان دهنده عملکرد بالای آیرودینامیکی آن است و مرسدس مدعی است که به لطف سطح کاملا صاف در بخش زیرین خودرو و آب بندی دقیق پنل‌ها و جلو پنجره بسته ضریب درگ این محصول بسیار پایین است.

گرچه به علت اورهنگ (فاصله بخش جلویی سپر با چرخ) کوتاه و سیستم تعلیق مولتی لینک استاندارد فولادی به پای مدل EQS نمی‌رسد و همچنان EQS پایین ترین ضریب درگ را در صنعت خودروسازی دارد. مرسدس حتی رینگ‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده است تا از هر گونه فشار و اختلال آیرودینامیکی اضافی جلوگیری کند.

مرسدس EQE اولین محصول این شرکت است که به صورت ۱۰۰ درصدی از فولاد بازیافت شده ساخته شده است و طول آن در حدود ۲۷۰ میلی متر از EQS کوتاه‌تر است. طول کلی EQE برابر با ۴۹۴۶ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور نیز در حدود ۸۰ میلی‌متر طویل تر از E کلاس معمولی است و برابر با ۳۱۲۰ میلی متر است.

از نظر ظاهر کلی و طراحی نیز بیشتر به CLS نزدیک است تا E کلاس معمولی.

طراحی داخلی

صفحه نمایش عظیم الجثه ۱۴۱۰ میلی متری در این محصول نیز به کار گرفته شده‌است و از سیستم عامل مرسدس بنز با نام MBUX بهره می‌برد. برای سرنشین کناری نیز یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی OLED لمسی در نظر گرفته شده که نکته جالب توجه آن کاهش میزان روشنایی در حین رانندگی است تا از پرت شدن حواس راننده جلوگیری کند.

به روزرسانی های هوایی از همان لحظه تحویل خودرو امکان پذیر خواهد بود و یک حالت صوتی پیشرفته با نام «Roaring Pulse» در آن به کار رفته است که صدای موتورهای احتراق داخلی را با حجم زیاد شبیه سازی می‌کند. همچنین حالت های مختلف رانندگی برای جوانان، مهندسین، ارائه بازی های ویدیوی و فناوری پیشرفته چراغ های جلو از دیگر قابلیت های مهم آن به شمار می‌رود

مرسدس برای کاهش هرچه بیشتر سر و صدای اضافی از فوم های مخصوصی استفاده کرده تا صدای اضافی به درون اتاق وارد نشود.

همچنین یک قطعه فلزی ظریف در پایه ستون A قرار دارد که باعث کاهش نویز و بهبود جریان هوا و تمیز نگه داشتن پنجره‌های جانبی می‌شود.

سیستم انتقال قدرت

دو مدل فنی در زمان عرضه اولیه از این یی کلاس برقی در دسترس خواهد بود.

EQE 350 با حداکثر قدرت ۲۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر که این موتور در محور عقب نصب شده است.

یک مدل دیگر نیز عرضه خواهد شد که هنوز مشخصات فنی آن منتشر نشده‌است.

در حال حاضر مرسدس هنوز از عملکرد این موتورها پرده برداری نکرده‌است اما به لطف سیستم آهنربای دائمی، قدرت و راندمان موتور الکتریکی بسیار بالا قلمداد می‌شود.

مدل‌های چهارچرخ متحرک با نام ۴Matic بعدتر به بازار عرضه خواهند شد که انتظار می‌رود مدل AMG EQE 53 مشخصات مشابه با نسخه EQS با حداکثر قدرت ۷۵۱ اسب بخار خواهد داشت.

همچنین امکان ارتقا سیستم تعلیق بادی که از مرسدس بنز S کلاس به عاریت گرفته شده و قابلیت چرخش چرخ های عقب نیز برای EQE امکان پذیر است.

در حال حاضر EQE از بسته باتری ۱۰ سلولی به ظرفیت ۹۰kwh لیتیوم یونی استفاده می‌کند که در سیکل WLTP در بازه ۵۴۵ تا ۶۶۰ کیلومتر برد حرکتی آن خواهد بود. امکان شارژ با حداکثر سرعت ۱۷۰KW وجود دارد که در نتیجه در عرض ۱۵ دقیقه بسته باتری برای طی مسافت ۲۵۰ کیلومتری شارژ کافی خواهد شد.

مرسدس از قابلیت بازیابی انرژی ترمزی بهره می‌برد و در بالاترین حالت خود امکان رانندگی تنها با یک پدال گاز را فراهم می‌کند.

مرسدس با پایان عمر خودرو با خارج کردن بسته باتری امکان استفاده از آن را در محل های ذخیره ساز انرژی ممکن خواهد کرد تا به سرعت به چرخه بازیافت وارد نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا